Hjälp med märke och storlekar på heltställ

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Har vatt och provat helställ idag ett berik , fick på mig ett 54 , är väl 1.94 , och väger 80 ca , lång och smal med andra ord . 56 blev för stort , men 54 satt hyfsat bra , tyckte bara det va lite kort i ärmarna .

Nån som vet nått annat ställ märke/modell som är bättre för en lång smal eller som har nått dem är nöjda med ? Mvh

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Är stället lite kort i armarna bara gör det ju inget, ska ju endå kränga över handskar

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Snor din tråd lite så slipper jag göra en egen :tummenupp

Kan man hitta nån sida med vilken storlek man ska ha? Alltså att man kolla hur mycket man väger och hur lång man är, så man kan kolla vilken storlek som passar. Tack på förhand :krama

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 12

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har Dainese 2-delat och har Berik helställ. Mitt Dainese Kirishima satt klockrent, Laguna Seca är däremot lite för kort i ärmarna. Berik tycker jag sitter gjutet, har aldrig stört mig på för korta ärmar iaf.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Från min tid på Superbike så kommer jag ihåg att Alpinestars helställ var smalare i storleken.

Snajjp

Bara döda fiskar följer strömmen
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
aprilia RSV Mille R, Husaberg 650-04, Aprilia SXV 550-08
Ofta passar stället kanske i längd men inte i bred o.s.v, lösningen är att köpa mått beställt och det är inte mycket dyrare bara krångligare än att gå raka vägen in i en butik och handla ett ställ rakt över disk men som passar si så där.
Köper man mått beställt får ett ställ som passar som handen i hanske istället vilket måste vara optimalt eller?
Jag handlade ett helställ av förtaget Gimoto i Italien det passade perfekt och nu för tiden så är deras hemsida på engelska oxå det var det inte då jag handlade för 6 år sedan, alla uppgifter hur man gör finns där.

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Jag köpte ett Berikställ (5871) nyligen. Säljaren berättade att de är små i storlekarna, men i praktiken var det värre än så. På mitt tidigare ställ som jag köpte i höstas har jag storlek 52, men nu var jag tvungen att köpa storlek 56 av Berik ! Värt att tänka på när man köper på webben. (Alla ni som kommer att spekulera i ev viktökning över vintern kan glömma det)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy