aa precis letar ju självklart efter hjälmen som sitter perfekt , sen skadar det ju inte om man ser lite tuffare ut i den men oavsett års modell så är cbr600f bra nybörjar hoj ?
Jag hade satsat på F4i/FS, 2001 och framåt. Skönt att slippa förgasare.
aa precis letar ju självklart efter hjälmen som sitter perfekt , sen skadar det ju inte om man ser lite tuffare ut i den men oavsett års modell så är cbr600f bra nybörjar hoj ?
Jag hade satsat på F4i/FS, 2001 och framåt. Skönt att slippa förgasare.
vad är skillnaden på all dom dära ? f4 , f4i , fs osv :O
men i helhet samma hoj oh lika lätt att köra all modeller ?
försöker väcka lite liv i denna tråd igen ang cbr600f4 , snackade med någon lirare på lelles mc i uppsala och frågade vad han tyckte om just f4:an och svaret jag fick va att man inte kan köra den på a2 kortet , stämmer detta ? kändes som han ljög lite eftersom han snabbt rekommenderade en ktm hoj som var till salu
statistiskt sätt så är man äldre när man tar MC-Körkort jämför med bilkörkort, så det är inte ovanligt att personer tar A behörighet direkt, och då är en 600cc inte allt för ovanligt att starta på, framförallt är personen oftast mer mogen och där är kraften inte så negativt.hur kan den då rekommenderas för nybörjare ?
hur kan den då rekommenderas för nybörjare ?
För att det kan mycket väl passa en nybörjare på A kort?
Att man säger att man är mogen och därför ska kunna köra en tyngre hoj tyder snarare på att du saknar mognad.
dock aldrig sagt att jag är mogen för att köra en tyngre hoj då a2 kortet gränsar runt 600 inte 1000. sen skulle jag säga att mogenhet visas väl på sättet att uppföra sig i trafiken , inte vad man kör ? kan ju tex köra en sport porsche och köra moget , men sitta oh trycka plattan i mattan på en fordfocus som inte har värst många hästar är väl inte så värst moget ? sen igen så kommer det alltid finnas folk som vet bättre om andra än va dom själva vet
REDIGERING: hur ofta blir man stoppad av tex. polis som vill kolla kort och vet info på hojen ?? frågar då jag inte ens blivit stoppad av polisen under min tid som bilist , och då ser jag väldigt ung ut , för ung för min ålder
En Kawasaki Ninja 650 borde du få köra på A2, nerstrypt till 35 kw.
http://www.kawasaki.se/sv/products/...30XFlYClpbXg1cUVpcXApfDFANWA5cCVFZClxcXQ5QXFo
Ny modell för 2017, och det är en ganska uppdaterad ER6f, så en väldigt vanlig och pålitlig förstahoj.
Jag har nog bara blivit stannad nån gång vartannat år på MC. Har fått blåsa i bil en hög med gånger med.
Men, nu är ju polisen på kraftig dekis, så att stöta på en trafikpolis är nog rätt sällsynt. En varningens ord såhär i förskott... Det är väldigt vanligt förekommande med A2-aspiranter som frågar hur stor risken är att bli tagen om de kör en hoj de inte får på A2 här på forumet, och det allmänna tålamodet med sådana frågeställningar är väldigt låg, så om du har något sånt i tankarna så kan du låta bli att fråga om det.
hmm ja den såg ju fin ut dock ett litet problem , som student som studerar och med föräldrar som vägrar hjälpa med mc kort pga "för farligt" så har man inte den största budgeten. och tänker ju inte köra något som inte är tillåtet på a2 kortet då chansen att man åker dit är absolut inte värt det
Ah, vad har du får ungefärlig budget för hojen?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|