Hjälp med min nya DID-kedja

Voyager

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2xHonda, MZ
LocDog skrev:
Lånar tråden lite och undrar om någon kan visa bilder på hur de olika typerna av lås ser ut.

Jag håller på att byta drivpaket på min hoj och fick med ett lås till kedjan. Men det stod inte hur den ska monteras, det finns nämligen 2st metalltrådar med. Frågan är i vilken ordning de ska sättas dit och hur jag "låser" det hela?

Byglarna lägger du i mellan plattorna för att skydda o-ringarna när du pressar ihop (läs: nitar) kedjelåset. Dessa tas sedan bort och kastas.

//Jensa
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Voyager skrev:
Byglarna lägger du i mellan plattorna för att skydda o-ringarna när du pressar ihop (läs: nitar) kedjelåset. Dessa tas sedan bort och kastas.

//Jensa
Ahh...då tror jag att man är med på banan igen! :tummenupp

Tack för hjälpen! :Bugar
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
LocDog skrev:
Lånar tråden lite och undrar om någon kan visa bilder på hur de olika typerna av lås ser ut.

Jag håller på att byta drivpaket på min hoj och fick med ett lås till kedjan. Men det stod inte hur den ska monteras, det finns nämligen 2st metalltrådar med. Frågan är i vilken ordning de ska sättas dit och hur jag "låser" det hela?

http://images.google.se/imgres?imgu...mages?q=kedjel%C3%A5s&svnum=10&hl=sv&lr=&sa=N

http://images.google.se/images?hl=sv&q=kedjelås&btnG=Google-sökning&sa=N&tab=wi
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
LocDog skrev:
Kanon guide...jag fick alltså med största sannolikhet ett nitlås. Misstänkte det också, men nu är det bekräftat.

Då blir det fram med polygripen till kvällen och nita fast skiten =)

Tack för hjälpen! :Bugar
Nitlås ska monteras korrekt med därför avsett verktyg, inte med en polygrip. Har du inget verktyg så låna eller köp ett kedjeverktyg. Slarvar du med monteringen kan jag garantera att du tappar kedjan.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
LocDog skrev:
Då blir det fram med polygripen till kvällen och nita fast skiten =)

Du kan ju prova men det är inte säkert att det funkar så bra. Iofs beror det lite på om du har en stor och stabil polygrip. Jag hade en rörtång, modell ganska stor när jag monterade mitt lås och jag fick pressa allt vad jag kunde. Ganska lång tid tog det också, så jag fick pausa och vila nävarna lite ibland.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
PacMan skrev:
Du kan ju prova men det är inte säkert att det funkar så bra. Iofs beror det lite på om du har en stor och stabil polygrip. Jag hade en rörtång, modell ganska stor när jag monterade mitt lås och jag fick pressa allt vad jag kunde. Ganska lång tid tog det också, så jag fick pausa och vila nävarna lite ibland.
He he oki :)

Vi får se hur jag gör...tror polaren har en "nitare" liggandes någonstans...han trodde de i alla fall
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top