CarMan
Ny medlem
SENSEI skrev:Få se.. jag har kört med originalfotpinnarna fram tills nyligen. De är faktist ställbara. Du kan ställa dem så pass så att du har vurpat innan du fått ner pinnen i backen. Jag har samma kurvhastighet som det vätskekylda. Skillnade är att de accar ifrån i utgången av kurvan.
200 meter för att varvar ur???? lol Min varvar ur redan i halva långböjen på gokarthallen i Södertälje. Och toppar ca 55. Med drevning 6/64. Och det har fortfarande inte kostat mig mer än ca 3500 kr.
det där var en dålig jämförelse! om man vuutpar innan fotpinnen slår i är man inte så bra på att köra, så det kan man inte ha som jämförelse. kör man sakta kan man inte läga ner lika mycke som om man kör fort.
själv har jag lagt ner så mycke så fotpinnen tar i backen på den grc RSR:en jag hade, då får man hålla in knäna så mycke man kan & markfrigången mellan styret & marken är då ca 15 cm (tror att du har en markfrigång mellan styret & marken på 40 cm eller nått)
en annan sak är att man ska dreva efter vilken bana man kör på. då alla banor har olika skarpa kurvor & olika långa rakor, man väljer den drevning som pasa bäst mot banan, det blir lite ge o ta, men oftast så tjänar man på att ha bra acceleration, då det är fler kurvor än rakor