Hjälp med muntligt föredrag!!?

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
jupp ska ha ett muntligt föredrag i skolan om något ämne man känner sig inne i, togg självfallet motorcyklar... men problemet är att ämnet är så stort och det ska går på någgra minuter och gå igenom det hela :3freak . så är det någon som har en ide om vad man kan snacka om där framme för klassen, typ inrikta sig specielt på något :rolleyes: ... tar gärna imot massa med försslag :tummenupp

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Berätta varför så många väljer att köra motorcykel fast de är så farligt, kan bli hur långt som hellst och hur intressant som hellst..

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
The Nameless skrev:
jupp ska ha ett muntligt föredrag i skolan om något ämne man känner sig inne i, togg självfallet motorcyklar... men problemet är att ämnet är så stort och det ska går på någgra minuter och gå igenom det hela :3freak . så är det någon som har en ide om vad man kan snacka om där framme för klassen, typ inrikta sig specielt på något :rolleyes: ... tar gärna imot massa med försslag :tummenupp

Jag tror läraren bli glad om du pratar lite om motorcykelns historia, varför folk kör motorcykel, va de finns för olika sorter. Berätta inte för mycket detaljer då fattar ingen och dom i klassen kommer sluta lyssna. Berätta lite om dom olika tävlings grenarna: RR, SM, Cross, freestyle m.m.

Höll själv ett föredrag om hästpolo idag :rofl gick stört bra :banana

Lycka till! :tomten

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Ta med om mc´n ursprungliga syfte, att smidigt ta sig fram genom svår terräng. Att den togs fram under första (eller va de andra?) världkriget för att snabbt förflytta sig genom tät skog etc. Och att den fortfarande idag finns kvar inom militären, här i Sverige finns FMCK. Och det står för Frivilliga Motorcykel kåren. :näsblod

När det för några år sedan var översvämmning kunde mc-åkarna smidigt ta sig fram och söka stora områden. Och om man ska leta efter någon i skogen, då är det bra med mc! Man förstår inte spåren för hundarna med mc´n, en hund känner skillnad på tvåtaktsolja och människodoft.

En viktigt aspekt inom det historsika! :tummenupp

Så mitt tips: Inled med histora, varför och när. Gå vidare till idag, och hur det utvecklats. Intressant ämne!

Mvh
Johan

Last edited:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Skriv att med mc går det fortare och det är lättare att ta sig fram i trafiken.
Om det ligger massa söliga bilar framför så är det bara till att köra om på mitten av vägen imellan bilarna. Skriv även att Sthlm - uppsala går på 14:55min.
Och man slipper allt trafikkaos i stan, bara köra upp på trottoaren!

Och det som är possitivt med mc är, inga fortkörnings kamera böter eller parkeringsböter! :)

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Berätta typ hur man trimmar en MC ganska intressant ju hade jag tyckt.. (det luktar GR på Probz inlägg

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Pr0bz skrev:
Om det ligger massa söliga bilar framför så är det bara till att köra om på mitten av vägen imellan bilarna. Skriv även att Sthlm - uppsala går på 14:55min.

Och det som är possitivt med mc är, inga fortkörnings kamera böter eller parkeringsböter! :)

Du kan vist få parkerings böter. De har ja till och med fått på min trampcykel...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Pr0bz skrev:

Är det du som är han eller?

Coolt kör du alltid på 14 min eller?daa å "asg" :pannkyss

The Nameless skrev:

Berätta om valentino rossie hur han är mer känd än påven i italien, hur stort det egentligen är fast att deras svensson familj är instängd bakom Kanal 4 och kör volvo.... hur dom borde köpa en sportcykel:)

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende