Hjälp med ombygge av bakdel på en zx6 -98

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Hej..

Har legat i 2 timmar nu o sökt runt på sidan, o inte hittat någon som byggt lr lagt ut bilder på ombyggnad av bakdel av min hoj, är det så att man ska behöva slänga 3 lax på en kåpa undertill man knappt ser röken av ändå?!

Jag kommer ihåg när ja hängde på denna sida lite oftare för ca 4 år sedan, då var det en kille som hade byggt om sin bakdel, o tagit väldigt många bilder för varje litet ingrepp han hade gjort o sedan ritat o beskrev exakt hur han gjorde, nu hittar ja ju inte den eftersom det var himla länge sen!

Letar ja på fel ställen? tycker sidan har blivit himla stor, så hittar inte längre :huvet

Är även sugen på fixa annat system på hojjen, säljs sånt ens begagnat, lr måste man köpa ett nytt för ett fjärdedels pris av hojjens värde?! då kan jag ju lika gärna köpa helt ny hoj!? :va

Om någon vänlig själ läser o har tråkigt o kan denna sida utan o innan så blir jag tacksam för svar...

mvh m

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske ska beskriva lite mer vad som ska göras? ska du bara byta plastflärpen under el ska du byta ut hela bakdelen? lysen?

sen ang slipon mm så scanna blocket så hittar du säkert nåt. köpes annons här på Sh på som kanske har en liten buckla el repor. är du händig brukar de gå o bygga om orginaldämpare med.

kanske hittar nåt här?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4022776

http://www.google.com/search?q=zx6r...ox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLJ

prova o sök på zx9 kanske.. är väl likn bakdelar.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...