Hjälp med projektet

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Flertalet
DSC_0436.jpg

Hej.
Håller på att renovera upp en XRV750 och behöver lite tips och råd.
Ramen och lite smådetaljer ska lämnas in på blästring och pulverlack så jag tar tacksamt emot tips om bra firmor söder om stan som åtar sig att göra bägge dessa moment.

Det andra jag behöver tips om är rengöring av aluminium detaljer såsom sving mm.
Jag har tvättat med avfettning och fotogen men skiten vill inte riktigt släppa. Jag är INTE inne på att högglanspolera delarna utan få dem rena. Har något ett tips om ett mirakelmedel som rengör alu?

Tacksam för hjälp.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Först tänkte jag- "Finns det fler än 1 dåre som håller på sådär?..." Men sen såg jag bilden. :D

Bromsok

Medlem
Gick med
26 Mar 2012
Hoj
Multistrada 1200 S
Bägge moment vet jag ingen men Combilack eller sthlmsindustrilack i Högdalen för pulver , blästra i Länna kommer inte ihåg vad dom heter , ligger något hus från Triumph . Svingen vetefan , lacka den ?

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Flertalet
Tack Bromsok. Anlitade både Stockholms industrilack och denna firma vid Triumph för 5 år sedan för förra projektet.
Bra kvalitet hos bägge men ingen ville ta ett helhetsansvar så man slapp åka runt med grejorna. Ingen big deal, det kanske får bli så igen.

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Rengöring av aluminium: Läste ett reportage i nån mc-tidning nån gång om en kille som hade otrolig puts på en gammal åttiotals radfyra. Har för mig att hans tips var typ Castrol DWF, WD 40 och andra liknande medel. Spraya på och låt det verka ett tag, putsa sen.

CaptainSwed

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2014
Hoj
KTM 640 Prestige -05 & Dakar -98, Yamaha 350 -86, 2x TWN BOSS 350 -54
Ja köpte en låda (12x50cl) bromsrengöring på Aoutoexperten i Sätra för 320spänn...
Den gör rent som 17!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...