Hjälp med provkörning.

anderssonKTM

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2014
Hoj
ingen än...
Jag är ny här på forumet och letar efter en motard att övningsköra med i sommar. Mitt problem är att jag inte vet vad jag ska kolla på en beg mc innan jag köper den. Sen i och med att jag inte har A-körkort får inte jag provköra eller känner någon som kan provköra åt mig. Så tänkte kolla om någon här skulle kunna hjälpa till? Jag är intresserad utav 660 och 690smc.

Denna har jag fastnat för just nu. Vad tror ni om den?
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_660_smc_04__lagmilare__53088123.htm?ca=13&w=3

Hudik-Lars

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
2014, Suzuki Gladius 650
rent spontant så skulle jag fundera på hur ärliga milen är
hojen är 10 år gammal och har alltså gått under 80 mil/år i snitt
låter knappt rimligt men man vet aldrig

men kolla på den, verkar ju vara vettiga pengar
fast annonsen i sig säger inte mycket

hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig kolla på den
hör med nån lokal mc-klubb, helst nån utan färger :)
finns säkert nån där som kan hjälpa dig

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Jag tror att det är något som är lurigt med den motorcykeln du länkar till, tycker det är orimligt billigt för en som gått så pass kort.

Min 625a har gått 1420 mil, går hur fint som helst, är repig på sina ställen och den skulle jag aldrig sätta ut för 27 000.

Hör med säljaren hur många timmar den gått, kanske har han kört mest i skog med den, det skulle förklara en del.
Då blir det ju många timmar men få mil, och troligtvis mer slitage på koppling osv.
Jag tycker inte man ska stirra sig blind på milen, det beror så mycket på hur den har blivit körd trots allt.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Jag tror att det är något som är lurigt med den motorcykeln du länkar till, tycker det är orimligt billigt för en som gått så pass kort.

Min 625a har gått 1420 mil, går hur fint som helst, är repig på sina ställen och den skulle jag aldrig sätta ut för 27 000.

Hör med säljaren hur många timmar den gått, kanske har han kört mest i skog med den, det skulle förklara en del.
Då blir det ju många timmar men få mil, och troligtvis mer slitage på koppling osv.
Jag tycker inte man ska stirra sig blind på milen, det beror så mycket på hur den har blivit körd trots allt.
Vem räknar timmar på en lc4?

Men visst jag håller med, något stämmer inte. Ingen säljer så billigt med dom låga milen på en 660...

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Egentligen räknas naturligtvis inte timmar, men det är en indikering på huruvida den gått annanstans än väg menar jag, sen kanske LC4 är lite otympliga i skog, men man vet aldrig :)

anderssonKTM

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2014
Hoj
ingen än...
Okej tack för det varnande fingret. Jag kan ju passa på att fråga vad ni tycker om priserna på 690 smc. Är 55papp för en 08-09 och 55-60papp för en 10-11 okej priser?

Sugen på lite rock'n'roll men får väl försöka ha lite is i magen så jag hittar den rätta :yoparty :gnissla

Sjunker dom verkligen så sakta i pris? Det vore ju underbart

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras