Hjälp med PS-jobb för inspiration/lackering - M1100S

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
En vit stripe på bakkutsen också så skulle jag säga "job done"! Snyggt jobbat, jag gillar det. :yoparty

@hållundan Gött att du åker så fin Ducce, gillar den och kul med lite lack-projekt. Minns att du körde Kawa längs Laholmsvägen i Halmstad och vi körde ihop ett par gånger för längesen :tummenupp

Jag gillar det som fan också. Uppskattar hjälpen här i tråden. :)

Ja jävlar, det var längesen man körde Kawa och för den delen bodde i Halmstad, och sedermera vi körde. Mycket vatten runnit i Nissan sedan dess. Och tack, medelåldersgrejen med Duccehysterimodifiering är ganska angenäm faktiskt. :D

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Jag får nog säga att jag är tveksam. Bakdelen borde ju ha samma lösning med linjerna som tanken för att matcha, annars blir det stökigt. Men att klämma in en röd och vit linje på bakdelen på samma sätt är svårt i och med att grundlinjerna inte finns på samma sätt och att det är ett litet utrymme. Bara vad jag tänker, du får givetvis göra som du vill :tummenupp En annan idé är att göra bakdelen vit. Då liknar det ju Ducatis SPS-modeller, R-modeller och Desmosedici. Kanske skulle kunna vara något? Här har jag gjort ovandelen helt vit. Återigen, tanken är gjord på ett rent sätt men den är ju ändå ganska detaljerad för att matcha hjälmen. Gör jag även bakdelen för detaljerad så blir det ganska stökigt.

För övrigt tycker jag mina lösningar med det svarta gör det till en helt ny hoj. Jösses vad mycket lättare och aggressivare den ser ut nu.

Bifogat

• DSC05103 (Large) copy 3.jpg
    DSC05103 (Large) copy 3.jpg
    1.1 MB · Visningar: 58
  • Ducati 916SPS  1.jpg
    Ducati 916SPS 1.jpg
    81.7 KB · Visningar: 22
  • 2008-ducati-1098-r-1.jpg
    2008-ducati-1098-r-1.jpg
    119.2 KB · Visningar: 18
  • Ducati-Desmosedici-RR-14.jpg
    Ducati-Desmosedici-RR-14.jpg
    139.5 KB · Visningar: 22
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag får nog säga att jag är tveksam. Bakdelen borde ju ha samma lösning med linjerna som tanken för att matcha, annars blir det stökigt. Men att klämma in en röd och vit linje på bakdelen på samma sätt är svårt i och med att grundlinjerna inte finns på samma sätt och att det är ett litet utrymme. Bara vad jag tänker, du får givetvis göra som du vill :tummenupp En annan idé är att göra bakdelen vit. Då liknar det ju Ducatis SPS-modeller, R-modeller och Desmosedici. Kanske skulle kunna vara något? Här har jag gjort ovandelen helt vit. Återigen, tanken är gjord på ett rent sätt men den är ju ändå ganska detaljerad för att matcha hjälmen. Gör jag även bakdelen för detaljerad så blir det ganska stökigt.

För övrigt tycker jag mina lösningar med det svarta gör det till en helt ny hoj. Jösses vad mycket lättare och aggressivare den ser ut nu.

Å harrejavlar. Det blir bara bättre och bättre. Det senaste förslaget med vitt på kutsen istället för rött är ju fan helt magiskt. Och flirten med SPS är ju pure jävla guld.

Hur ska jag kunna tacka nog för den tid du lägger ner? :Bugar:Bugar:Bugar

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Ja jag blev själv lite tveksam över att ta bort det röda i bak men det blev ju kort sagt riktigt bra. bästa förslaget hittills enligt mig med :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Gillar idén med vit bakdel också, men kanske med en svart ram inuti det vita.

Här är tanken med den vita linjen på kutsen, gjord i Paint :yoparty
DSC05103 (Large) copy.jpgy

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor