tvålen
Sporthojsnörd
- Gick med
- 15 Nov 2004
- Hoj
- XL650V, GSXR600, GSXR750
Hej alla racingfreaks!
Har nu bestämt för att satsa stenhårt på att börja köra R600! Men har en del frågor jag skulle vilja ha svar på och lite hjälp med budgeten.
Tänkt budget:
¤ Motorcykel, ca 40'000:-
¤ Förarkurs, 1'000:-
¤ Medlemskap i LMS och träningskort, ca 700:-
¤ Licens, (vad för licens, och kostnad för den?)
¤ Startavgift i tävlingar, (vilka tävlingar får jag köra, kostnad?)
¤ Slitagedelar, (såsom däck, fotpinnar och dylikt)
Hmm, ungefär det jag kan komma och tänka på nu, fyll gärna på med saker och ting som kostar!
Sen undrar jag hur det är med klasser och så. Vad jag har förstått så kommer jag börja köra B-race till en början... Hur många sånna race är det varje säsong och när får man bli uppflyttad till att köra A-race eller vad man ska kalla det? Mata gärna massor av fakta om hur det funkar med klasser och tävlingar, har letat runt på roadracing.se och svemo, men inte riktigt hittat faktan som jag behöver.
Tacksam för hjälp!
Mvh Sebastian, blivande Rookie!
Har nu bestämt för att satsa stenhårt på att börja köra R600! Men har en del frågor jag skulle vilja ha svar på och lite hjälp med budgeten.
Tänkt budget:
¤ Motorcykel, ca 40'000:-
¤ Förarkurs, 1'000:-
¤ Medlemskap i LMS och träningskort, ca 700:-
¤ Licens, (vad för licens, och kostnad för den?)
¤ Startavgift i tävlingar, (vilka tävlingar får jag köra, kostnad?)
¤ Slitagedelar, (såsom däck, fotpinnar och dylikt)
Hmm, ungefär det jag kan komma och tänka på nu, fyll gärna på med saker och ting som kostar!
Sen undrar jag hur det är med klasser och så. Vad jag har förstått så kommer jag börja köra B-race till en början... Hur många sånna race är det varje säsong och när får man bli uppflyttad till att köra A-race eller vad man ska kalla det? Mata gärna massor av fakta om hur det funkar med klasser och tävlingar, har letat runt på roadracing.se och svemo, men inte riktigt hittat faktan som jag behöver.
Tacksam för hjälp!
Mvh Sebastian, blivande Rookie!