Hjälp med skinnställ

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Var och provade Spyke skinnställ provade först satt jätte tight men gick på. Prövade sen det satt också tight och försäljaren i butiken sa att det satt bra eftersom det kommer vidga sig, han sa också att längden va den rätta.

Ska jag välja det mindre eller kommer det större som kändes bättre nu att fungera bra och inte bli hängigt?

Last edited:

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Supermono
jättetight, skinnställ töjer sig åt helvete. pröva skinnstället igen och (jag antar att du var på ava) låt personalen rulla dit en hoj åt dig så att du får prova; hur det sitter när du står upp är irrelevant.

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
jättetight, skinnställ töjer sig åt helvete. pröva skinnstället igen och (jag antar att du var på ava) låt personalen rulla dit en hoj åt dig så att du får prova; hur det sitter när du står upp är irrelevant.

provade med hoj men då endast det större, försäljaren sa att det satt bra. Men funderar fortfarande om jag ska välja det som han sa satt bra eller gå ner till mindre storlek.

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
du skall också ställa dig frågan hur du tänker använda stället, bara varma sommardagar med ett par kallingar under eller även vår och höst med plats för en tröja/ underställ?
Jag har två ställ, ett perforerat Spyke helställ för bana/varma dagar, riktigt tajt, och ett Dainese 2-delat med lite mer plats. som b0b säger det är viktigt att det sitter bra när du sitter på hojen, men jag menar att det är f-n inte skönt när kulorna sitter som mandlar...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...