Hjälp med storlek Alpinestar helställ. Motoemoto ok att handla av?

mojja83

Guest
Satt och slösurfade lite och ramlade över ett helställ för vettig penning som jag blev sugen på närmare bestämt detta.

http://www.motoemoto.biz/en/articolo.asp?id=1419

För 3500 pix är detta ställ levererat hem till dörrn vilket måste vara ruggit bra pris?

Jag är 1.83 lång och väger in på 70 kilo så ganska smal men lång tror ni stl 50 kan tänkas passa?

Den andra frågan är någon handlat av detta företag innan och har något ont eller gott att säga om dem och hur är leveranstiderna?

M.v.h Mojjja

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
..jag shoppade mitt senaste spidiställ från den leverantören. Snabb leverans, inget strul. Storlekar är svårt på skinnställ, vi är alla olika byggda, och modeller från samma tillverkare kan vara olika...

mojja83

Guest
..jag shoppade mitt senaste spidiställ från den leverantören. Snabb leverans, inget strul. Storlekar är svårt på skinnställ, vi är alla olika byggda, och modeller från samma tillverkare kan vara olika...

Så är det ju!! Men väntar in lite ris eller ros om själva företaget och kommer det inget skit upp till ytan så lägger jag en beställning.

Inte värre än att man får sälja det om det inte passar. Men 48 skulle bli för kort och ett 52 ställ hade jag drunkat i så kör ba känns det som.

Så ni som har en synpunkt på själva företaget och leveranstider skriv gärna en rad eller 2

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
1. Prova stället hos svensk återförsäljare
2. Beställ från utländsk internethandel
3. Starta en tråd om detta på SH
4. Vänta
5. Ta emot SH-pöbelns dom och moralpredikningar om hur fel detta är då det gör att alla återförsäljare gör bankrutt och du är ansvarig
6. Starta en ny tråd om hur kreNgT du känner dig
7. Vänta
8. Läs löpet på SH-bladet
9. Grattis - Du är nu kändis

mojja83

Guest
1. Prova stället hos svensk återförsäljare
2. Beställ från utländsk internethandel
3. Starta en tråd om detta på SH
4. Vänta
5. Ta emot SH-pöbelns dom och moralpredikningar om hur fel detta är då det gör att alla återförsäljare gör bankrutt och du är ansvarig
6. Starta en ny tråd om hur kreNgT du känner dig
7. Vänta
8. Läs löpet på SH-bladet
9. Grattis - Du är nu kändis

Har 20 mil till närmaste handlare som kan tänkas ha detta ställ hemma så det är jag för lat för beställer detta istället om företaget i sig får god kritik!!

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag är 1,73 och har storlek 50 på mitt 2-delade alpinestars om det är till nån ledning.

...och väger också 70 kg glömde jag tillägga.

Last edited:

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr1000rr
Jag är 180 cm och väger 76 kg och Alpinestars 52 helställ är aningen för tight för mig. Gjorde bort mig när jag köpte nytt ställ och trodde alpinestars helställ skulle vara större.

Har 52 på mitt Arlen Ness helställ och det är aningens stort.

mojja83

Guest
Kanske boka tur o retur biljett till Italien o prova då:tungan

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag har i storlek 50 (medium) i princip alla kläder och de flesta skinnställ UTOM Alpinestars där jag måste ha 52.

Jag väger visserligen några kilo mer än dig men har samma längd (1.83) och det var är just längden som gjorde att jag fick välja en storlek större.

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Tycker du ska satsa på ett ställ med sliders på axlarna så du glider på asfalten när du kraschar. Ett helställ tycker jag du ska prova ut ordentligt så du får rätt storlek och modell för dig. /Jon

mojja83

Guest
Har beställt ett psi ställ men hade varit nice med ett billigare reservställ och tills psi stället blir levererat vilket verkar vara när årets säsong är slut tyvärr :(

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Hur sitter stället på dig? Perfekt som ett korvskinn hur är det i grenen?

Inte korvskinn men skulle inte kunna ha nåt mindre. Tror det är väldigt svårt att översätta mellan årsmodeller och helställ/2-delat men menar bara att 50 är lagomt för mig och jag är en decimeter kortare.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
En till här som är 1.83 och kör på 52 i mitt Alpinestars helställ - sitter som det ska. :tummenupp

Vikten spelar nog mindre roll, såtillvida man inte är ett fläskberg. :hihi

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag är 180 cm lång och väger 77 kilo och har storlek 50 i Alpinestars Race Replica. Sitter som gjutet. I luv it.

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Jag handlade stövlar från motoemoto, inga som helst problem, tog lite mer än en vecka att få hem dom. Bra mailkontakt under hela tiden också.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Har bara provat alpinestars jacka gp plus men är 182 cm och väger 69 just nu. 50 sitter bra över axlarna men är galet stor över bröst och mage. Jag anser att även storlek 48 är något för stor men det är ändå storleken jag ska ha eftersom jag siktar på att gå upp några kg. Ärmarna kanske bli aningen korta, möjligtvis något för tajt över axlarna ifall jag går upp.
Helt klart är jackorna gjorda för korta och något runda personer för utrymmet för magen är enorm. Helställ kanske är en annan femma. Skulle nog prioritera att den hade rätt längd framför snortajt passform.

Last edited:

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Kör med Alpinestars Monza GP helställ
187 cm 83 kg (har ej inbyggd airbag)
Bra överallt utom i låren som sitter liiite löst (ifs rätt skönt)

Gissar på 48/50 för dig

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
vilken lustig påse det ser ut att vara i grenen på det stället.
uatn på liggande kulpåse?? en riktig nötknäckare:D

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
1.72 lång 66 kilo tung och har stl 50 på mitt Astars sp1 ställ.
Kör med underställ som e ganska tunnt och stället sitter kanon.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...