TomK
hela världen är min rejsingbana
Bmw 8 dagar i veckan.
E46 cupe typ en 323 eller 320 billig att äga och drar rätt lite soppa.
Går sönder gör dom men man kan skruva i dom med en skruvmejsel och en skiftnyckel. Rätt simpla faktisk att fixa om dom pajar. Det som brukar gå sönder är Kamlägesgivare. Termostathuset kan spricka och börja läka vatten. Sen brukar vattenpumpen kunna gå sönder men den byter man på en timme själv.
Och stirra dig inte blind på milen för det säger ändå rätt lite om skicket på en bil.
Modeller från 90- och tidigt 00-tal håller ihop riktigt bra. En del av dem kan trimmas hårt innan saker går sönder och det borgar för goda marginaler om man behåller dem i originalskick. T.ex. en 5-serie från 00 ca med sexa och automat/manuell tuggar på många tusentals mils och de går tyst och fint. Bättre kvalitet på dem än nyare modeller. Bränslesnåla är de också, trots motorstorlek. Dessutom har de byggts på ett sätt så att man kan meka med dem utan att få hjärnblödning. Det kan man knappast säga om japsbilar eller franska...