Hjälp med tolkning av tändstift. R6

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Grymt. Tackar för svaren! Blir till att se över förgaseriet då och se vad man kan göra där.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Ventilerna justerades för kanske 2000 mil sen... Intervallen är väl typ 4000 på R6an, så hoppas jag slipper göra det. men tack för tipset.

På min TRX så var det 4200 mil mellan ventilspelskontroll. Men redan efter drygt 2000 så hade jag nollspel på 3 av 6 insugsventiler. Så det kan vara värt att kolla upp. :tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Eller också så bygger man sig en Mimmimeter, med mycket bättre upplösning än klockor, för ett par tior.

Då får du väl ge en ledtråd hur man gör. Det är bra mycket enklare att låna klockor än att trassla med slangar och skit. När man funderar om det är dags att byta stift efter 3,5k mil kanske en egen vacuummätare inte är det första man tänker på att bygga.

Slangtrassel!

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
En liten uppdatering!
Tändstiften är bytta, allt är ihoplockat och hojen startade direkt utan choke.
Småsmå tendenser till ojämn gång men inte i närheten av hur den betedde sig innan och absolut inte i närheten av att dö.
Success!!:yoparty
Använde zinkpasta på gängorna till tändstiften och drog fast dom på frihand. Inte för hårt men så att dom sitter stabilt.
Har tyvärr inte kunnat testköra på stora vägen då jag inte får tillbaka kortet än på en dryyyg månad.
Nästa projekt blir iaf att läsa på lite, se till att få tag på en synk-klocka & plocka av och rengöra förgasaren fullständigt.
Tack för all hjälp återigen.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...