Hjälp med tyska ebay.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej tänkte köpa en sak från tyska ebay.

Det står att de skickat till europa.

Versandkosten Verfügbare Services Verfügbar für
EUR 7,00 Versicherter Versand nur innerhalb Deutschland
Versand nach Europa.

Är det 7eur frakt inom hela europa då? Eller vad kostar den hit ungefär?

Hur ska jag betala? Kan jag betala med internetbank?
Blir det några extra avgifter med föreningssparbanken?

Hur gör jag om vi säger de kostar 25.99eur, hur gör jag då för att få de i svenska pengar lättast och jag ska skicka det till tyskland? För om ja skivkar typ 270SEK får han dem i euro då?

Sen annonsen står de att flaskan innehåller 200ml, men på bilden är de en 100ml flaska, Försöker de lura mig eller något? =)

Nån som kan hjälpa över msn eller skriv här!

Snabb hjälp sökes =) Mvh Pr0bz.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Maila säljaren o fråga. frakten är inom tyskland. ja du kan betala genom internetbanken, kostar 10:- extra. Annars är ett tips att du använder "babelfish".

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
FUBAR skrev:
Maila säljaren o fråga. frakten är inom tyskland. ja du kan betala genom internetbanken, kostar 10:- extra. Annars är ett tips att du använder "babelfish".

Hinner inte maila går ut om 24min.

Ja jo jag vet, men alltså de står inget på annonsen att det bara är 100ml förutom på bilden på flaskan. Det står överallt att det ska vara 200ml, så ja räknar väl med det.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Pr0bz skrev:
Är det 7eur frakt inom hela europa då? Eller vad kostar den hit ungefär?
Nej, det är 7 EUR i frakt inom Tyskland, du får maila säljaren och fråga om fraktpriset till Sverige, eller vänta tills du vunnit auktionen, då kommer han att tala om det.

Hur ska jag betala? Kan jag betala med internetbank?
Det bestämmer säljaren, oftast går det bra.

Blir det några extra avgifter med föreningssparbanken?
Det kostar 10 kr att göra en EU-betalning.

Hur gör jag om vi säger de kostar 25.99eur, hur gör jag då för att få de i svenska pengar lättast och jag ska skicka det till tyskland?
När du gör en EU-betalning så kan du välja att betala i EUR, banken kommer då att föra över exakt 25.99 EUR och debitera ditt konto motsvarande summa i SEK.

Sen annonsen står de att flaskan innehåller 200ml, men på bilden är de en 100ml flaska, Försöker de lura mig eller något?
Ja du, vilken oerhört bra fråga. :rolleyes:

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Köp den, är det inte 200ml så slipper du betala. det du har lagt bud på är ju en 200ml flaska och inget annat ellerhur.

Edit, frakten kostar absolut inte över 17€. jag har köpt ganska mycket från tyskland och fraktavgifterna har varierat en del. Senaste jag köpte var ett koppling och bromshandtag, det gick på 10€ i frakt, det borde ge dig ett ungefärligt pris iaf. Vinner du auktionen så mailar du säljaren och frågar frakt och betalningsmetod.

Last edited:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
FUBAR skrev:
Köp den, är det inte 200ml så slipper du betala. det du har lagt bud på är ju en 200ml flaska och inget annat ellerhur.

Okej =) Men hur skulle jag då få tillbaka de pengarna bara sådär? =)

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Pr0bz skrev:
Okej =) Men hur skulle jag då få tillbaka de pengarna bara sådär? =)
Maila och fråga om det verkligen är en 200ml-flaska, säger han "ja" så sätter du in stålarna, säger han "nej" så säger du att han får inte en krona eftersom han ljög i annonsen.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
FUBAR skrev:
Maila och fråga om det verkligen är en 200ml-flaska, säger han "ja" så sätter du in stålarna, säger han "nej" så säger du att han får inte en krona eftersom han ljög i annonsen.

Ah okej, men de löser sig nog!

Tack för all hjälp ;)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Föresten är det någon som kan översätta åt mig? =)

Hej, jag vann auktionen på blablbabla och på bilden stod det att det var 100ml, men du har beskrivit det som 200ml, jag hoppas att det är 200ml nu som jag har bjudit på och inte 100ml som på bilden.

Mvh Kim.

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Pr0bz skrev:
Föresten är det någon som kan översätta åt mig? =)

Hej, jag vann auktionen på blablbabla och på bilden stod det att det var 100ml, men du har beskrivit det som 200ml, jag hoppas att det är 200ml nu som jag har bjudit på och inte 100ml som på bilden.

Mvh Kim.
English works fine ;)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
17 euro kostar det till sverige med DHL,5 kilo typ.Vi ligger i deras zon 1.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
UBERWEISEN REQUEST THE GELD (41,55) AT SALSKA ADRIANNA NAME BANK OF THE PKOBP SA.CBE INTELIGO ADDRESS BANK OF THE ALEJA ARMI LUDOWEJ 26 00-609 WARSZAWA IBAN PL50102055581111150068000011 SWIFT(BIC) BPKOPLPW

Vad menas med detta? Kan någon hjälpa mig med det., Bankkontonummret ser ju helt sjukt ut, vad ska ja använda mig av i texten ovan i formuläret på internetbanken?

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Du behöver bara IBAN (PL50102055581111150068000011) och BIC (BPKOPLPW). Sen om säljaren har ett namn så kan du ju skriva det också. Glöm inte att ange auktionsnumret i meddelandefältet (banken) annars så blir det ju svårt att veta vem som har betalat honom.

Edit: såg just att banken är i Polen, kanske kan vara annorlunda då. Men gå in på I-banken, där står allt sånt här.

Last edited:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
FUBAR skrev:
Du behöver bara IBAN (PL50102055581111150068000011) och BIC (BPKOPLPW). Sen om säljaren har ett namn så kan du ju skriva det också. Glöm inte att ange auktionsnumret i meddelandefältet (banken) annars så blir det ju svårt att veta vem som har betalat honom.

Edit: såg just att banken är i Polen, kanske kan vara annorlunda då. Men gå in på I-banken, där står allt sånt här.

Har betalat nu, fan 100spänn snodde deras bank från mig, från att varan va någorlunda billig 400kr, blev det 500kr istället, men tjänar ändå 1000kr på de :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy