Hjälp med värdering

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
r6 -99
Vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråd men jag börjar här.
Har en cbr 600 f -94 ombyggd till streetfighter. Den har gått ca 5500 mil, har nya däck, ny streetfighterkrona, ny acewellmätare. Slipon av okänt märke, original finns. Öhlins backdämp och tilkommer gör ett par kraschkåpor i haldant skick. Den är även dynojetkittad. Har precis vart inne på verkstad där de bytte stift och kollade att allt såg ok ut.
Har ingen riktig aning om vad en sån här e värd i en köpares ögon så jag frågar här. Ligger tråden fel så flytta den gärna :)

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Runt 20k anser jag...visligen lägger man den på 19990:- kan det gå lättare att sälja den...finns många fina orginal skick cbr600 91-94 för runt 23k

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Mellan 15-18 tusen max...

Det är en gammal hoj som gått mycket och dessutom streetfighter - vilket i mångas ögon är "kraschad-men-hade-bara-trafik"...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag håller med, den ska ligga lågt, bra mycket under en "ofightad" av flera olika orsaker:

1. Den har varit "kraschad-men-hade-bara-trafik"
2. Den som bygger sig en fighter brukar inte köra speciellt snällt. "måste-man-frikoppla-när-man-växlar-på-slangen"
3. Skulle jag vilja ha en fighter så är ju halva nöjet att bygga den.
4. Ska jag sedan sälja den så tänker genast eventuella köpare på punkt 1-4.

Givetvis kan jag ha fel på alla punkter, den kan ju ha varit ombyggd till fighter för att tant Agda 87 tyckte att det var bekvämare med ett fatbarstyre när hon skulle till kyrkan på söndagarna, men då borde rimligtvis orginalgrejorna finnas kvar i perfekt skick, om inte barnbarnet har stylat sin Aerox med grejorna förstås, då har jag fel igen....

Last edited:

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
r6 -99
ok, men den e inte kraschad utan ihopbyggd av tidigare ägare som hade en massa delar över då han tävlade med en likadan o hade denna som reserv, den e körd i mina ägor väldigt lugnt och har gått utan problem de tre åren jag haft den om det ger lite svar.

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CB500F -96
ok, men den e inte kraschad utan ihopbyggd av tidigare ägare som hade en massa delar över då han tävlade med en likadan o hade denna som reserv, den e körd i mina ägor väldigt lugnt och har gått utan problem de tre åren jag haft den om det ger lite svar.

Allt beror ju på hur snabbt du vill ha den såld också! Jag har en Honda cb500 -97 ute på blocket just nu. Vill ha 25 för den och den är precis som ny. Hittills har bara en person ringt på den. :S Men jag skulle säga att du kan få 19 kanske! Om du har lite flyt. Verkar vara sjukt svårt att få saker sålda just nu!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Okej, den är alltså byggd av dom sämre delarna från två likadana, eftersom han valde dom bra bitarna till racern.
Då steg den ju genast i pris!

Varför finns inte minst en uppsättning orginalkåpor kvar då?
Tävlade han med orginalkåpor?
Varför kunde han köpa loss den billigt som reserv? För att den var krachad?

Face it, fighters har det skitiga rykte dom har, OM man inte har byggt om dom själv för att man gillar stilen, men då är vi tillbaka på punkten "ISF bygger jag en själv av en fin orginalare"

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
En tung/trött fighter är det nog inte så stor efterfrågan på, kanske som övningsköringshoj eller någon som vill tuffa runt i staden.
25%under orginalhoj kanske är rimligt, eller får du vänta efter den rätta köparen som tycker din är perfekt för hans ändamål.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Jag har kollat runt på SFs men generell verkar folk tro att man får ut som en org + allt de lagt ut på den. Tror knappast någon betalar mer för en SF än vad en snygg i org kostar men det kanske bara är jag. Iofs har jag tittat på GSX-R 750/1100 från 80talet.

Som alltid när det gäller bil/hoj m.m. man får inte ett skit för allt lul lul man skruvar på även om man vill. I så fall får man skruva bort och sälja löst.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024