Hjälp med val av hoj!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jo det inser jag men den är samtidigt lättare och har ett helt annat register om man får tro folk jag pratat med. Kraven jag har är: Lätt, smidig och liten för att kunna rasta småvägarna runt mig utan att dö av för mycket effekt.
Jag har nog roligare på en rs250 än en cbr600f.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Och vem fan köper en kvaddad gammal cbr från 95 för 25000??
Rgv'er ska man få för under 20.. Finns aprilior som gått för en bit under 30kkr också..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Dee_cati skrev:
Jo det inser jag men den är samtidigt lättare och har ett helt annat register om man får tro folk jag pratat med. Kraven jag har är: Lätt, smidig och liten för att kunna rasta småvägarna runt mig utan att dö av för mycket effekt.
Jag har nog roligare på en rs250 än en cbr600f.

Kanske det. Jag hade nog valt CBR:en för att åka gata med men visst. En RGV250 är riktigt kul när det svänger men rena döden när det inte gör det, dock har den lite halvskabbigt chassi om man jämför med Aprilian.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ok, jag har ingen erfarenhet av vare sig rs eller rgv dessvärre. Men jag ska ha en hoj som är byggd enbart för att svänga iaf, höga farter förknippat med mig är ingen bra ide då jag vet att det är gashäng som gäller konstant. Nu vet jag att det är lika farligt att köra kurvigt men det är roligare när det svänger mer och inte går lika fort. Så en cbr600 är inget för mig.
Hoppas på att kunna provköra en rs eller rgv inom den närmsta tiden, så om nån i mina trakter har en så vore det hyggligt om man fick provköra isåfall.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...