Goffe skrev:2307504Berätta vad ni vet om denna bil, erfarenheter, fördelar/nackdelar osv.. Behöver en bil som kostar under 200k, stort bagage (hundar), drar ofta kärra/hästtransport.. Har tittat lite på ML320, verkar va en ok bil.
Alternativ?: V70, A6, förslag?
Jeep Wrangler. Då får du dra 1600kg med B-kort har jag för mig. Men å andra sidan är de övervärderade på begagnatmarknaden och dricker en hel del soppa.GuW skrev:2307700Jag har ett liknande problem när jag ska byta bil, jag behöver en bil som får dra massor på B-kort eftersom jag både har husvagn och släpar runt på tävlingsbilar med min bil.
Just nu kör jag SAAB, och det är väl inte alltid jag drar lagligt, dessutom skulle fyrhjulsdrift vara trevligt på vintern.
Nu skulle väl IOFS reglerna ändras snart, så att man verkligen får dra tungt med tunga bilar på sitt B-kort.
Goffe skrev:2307504Berätta vad ni vet om denna bil, erfarenheter, fördelar/nackdelar osv.. Behöver en bil som kostar under 200k, stort bagage (hundar), drar ofta kärra/hästtransport.. Har tittat lite på ML320, verkar va en ok bil.
Alternativ?: V70, A6, förslag?
Men föffan GuW...GuW skrev:2307700Har du kort för tung släp?
Annars får du ju bara dra 750kg med den bilen.
Jag har ett liknande problem när jag ska byta bil, jag behöver en bil som får dra massor på B-kort eftersom jag både har husvagn och släpar runt på tävlingsbilar med min bil.
War-psycho skrev:2308469Men föffan GuW...
Är det inte bara att skaffa ett BE-kort då ?
Lär ju inte vara speciellt dyrt eller komplicerat, eftersom du redan har kunskapen.
Så sparar du massa besvär att hitta rätt fordonskombinationer hela tiden.
Äh, det går fort som fan att lära sig det som behövs för proven.GuW skrev:2308505Nja, polaren håller på för fullt med både A och E behörigheten, men jäfflar vad med teori det är på E delen, A teorin skrev jag efter att ha kört ett par testprov och haft godkänt på samtliga....
Lastsäkring, dynamiska lastvikter och utstick till förbannelse för att för att göra precis det jag har gjort i alla tider ändå, dra en tung släp med en personbil...
Äh, pjosk. Det är tillochmed färre frågor på Vägverket när man skriver för BE än om man skriver A-teorin.GuW skrev:2308505men jäfflar vad med teori det är på E delen
Lastsäkring, dynamiska lastvikter och utstick till förbannelse för att för att göra precis det jag har gjort i alla tider ändå, dra en tung släp med en personbil...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|