Hjälp mig att hitta en bra beg. mc. Max 35 000kr, Men gärna 30k

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Ballhead skrev:

Fin hoj med lite extra som öhlinfjädrar i framgaffelnm crashpuckar etc. Men en GSX 750R är för dyr i försäkring, samt e denna över min budget jag har nu.

//Daniel

JKay skrev:
2092523 Jag är enormt nöjd med min RF600 och betalar 2500:- halv/hel. Ut pris runt 27-30k.
Du hittar billiga reservdelar till den men är du sugen på mer fläsk i motorn så en RF900. 4000 halv/hel och ett pris som GÅR att få ner till strax under 35k

Jag har tyvärr lite högre försäkringskostnader, hade jag bott kvar 2.5 mil öster om Uppsala hade jag fått betala 2870kr för Halv/helår, nu e det istället 5929 alltså mer än dubbla priset på 3mils skillnad.

En Rf 600 kostar på bilsport & mc, 4763 halv/helår, 7959 hel/hel.
Ngt jag har råd med, men synd att det ska skillja så mkt var man bor.

//Daniel

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 med Duccemotor
Anja skrev:
och man kan få dom i lila om man så önskar
Måste var det absolut övervägande skälet att välja en CBR600 :tungan :glimteniögat

@frikie: TRX! Har för mig att den är relativt lätt att uppgradera med framgaffel , bromsar hjul och sving från nyare (rejsigare) hojar. :tummenupp

Om din tyska funkar: http://www.trx850.de/

/Johan

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
sv 650 är ditt val. Kolla upp listpris o dra av minst 10 procent så får du en bra hoj för de pengarna. Detta för att de som är till salu ligger en bra bit över rec. pris.

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
frikie skrev:
2092650 Fin hoj med lite extra som öhlinfjädrar i framgaffelnm crashpuckar etc. Men en GSX 750R är för dyr i försäkring, samt e denna över min budget jag har nu.

//Daniel

Jag har tyvärr lite högre försäkringskostnader, hade jag bott kvar 2.5 mil öster om Uppsala hade jag fått betala 2870kr för Halv/helår, nu e det istället 5929 alltså mer än dubbla priset på 3mils skillnad.

En Rf 600 kostar på bilsport & mc, 4763 halv/helår, 7959 hel/hel.
Ngt jag har råd med, men synd att det ska skillja så mkt var man bor.

//Daniel

Varför stirra dig blind på bilsport & mc????! De är ju dyra på sporthojar. Jag får pröjsa 700 kr / månad halvförsäkring på min cbr900 på folksam. Jag är 22 år och har inget kort än! Fixa regnr på olika hojar av olika märken och ring och hör vad det kostar att försäkra dem. En hoj kring årsm 90 - 94 (över 10 år gammal) behöver inte vara så dyr att försäkra fast det är en sporthoj. Dessutom är du över 25 och har haft kort ett tag.

Heppe

Gasgladare med åren!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Hayabusa-03
GSX600F- 98 (ny modell kom då) borde du kunna hitta för 35 idag.
Leta efter en ostrypt så har du 80 kusar med ett helt ok register för en 600:a.
Äldre modeller hade mer kusar, men då sämre vrid.
Sitter bra på den och så kan du skaffa någon att ha bakpå som inte behöver klaga på komforten.

CBR600F är väl relativt likvärdig, men då äldre årgångar. Borde finnas under 35 då de hängt med ett tag.

SV650S har kåpa och är en varvvillig twin. Finns från 99 och denna årgång borde ligga runt 35 idag. Troligen den roligaste hojen att köra av dessa tre om
det blir lite kurvigare. (Kör ju SV650 cuper på dem i Europa)

YZF600 Thundercat från slutet på 90-talet är också intressanta att kolla upp.
Försäkring kan vara lite dyrare av dessa 4 alt??

Nakna hojar kan vara alternativet om man vill prioritera försäkringskostnad. SV650, Bandit, Fazer 600 (finns med kåpa).

Vill man ha ännu billigare får man köpa blysläde eller offroad. ;-)

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
ozeo skrev:
2092546 vet ej om detta e billigt men jag skulle få betala ca 500 halv i mån för en zxr750-92 fast med lite rabater o annat sjönk den till typ 350 i mån.
helt ok hoj :)

Helt klart en prisvärd posörhoj. :D

Betalar 400 kr/månaden för en halvförsäkring (Trygghansa) och jag bor ändå i den dyraste zonen i Svea rike.

Kanske lite väl övervärderad men för 25 k ska du nog få dig ett fint blått ex.

(Blue is da shiat!)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ahlstrom skrev:
2095278 Helt klart en prisvärd posörhoj. :D

Betalar 400 kr/månaden för en halvförsäkring (Trygghansa) och jag bor ändå i den dyraste zonen i Svea rike.

Kanske lite väl övervärderad men för 25 k ska du nog få dig ett fint blått ex.

(Blue is da shiat!)

kawa= grön :7peta

jo den står reggad som 59 kw tro jag :3freak
den skulle ju ha en strypn på 80 hk..
men de sitter en annan motor i o man märker att den är en fulleffektare=100hk typ :) sen ett helssystem på de så :banana låter fördjäkla gött :yoparty

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Suzuki RGV 250

Hej, hittat en Suzuki RGV 250 - 90 på Blocket.

Kanske kan vara ngt? 15 000kr vill han ha. Då har man ju iaf. pengar över så man kan leva gott under sommaren oxå.

http://www.blocket.se/vi/7871636.htm?ca=10_s
5390321851.jpg

//Daniel

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
TLS´s TRX 850

Hallå allesammans, hade bestämt mig för TLS´s TRX, men den blev tyvärr såld ikväll.... :argpådato

Bara o leta vidare.

//Daniel

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
Köp hellre en gammal hoj och rusta upp den. Jag köpte min Gsxr 1100 -89 förra året för 11 lappar och har kostat på den ca 4000 plus att jag kommer att lägga ner ca 8000 på nya kåpor(gsxr 1000 -04) och fixar till tvåans växel. Efter det kommer jag ha en av de finaste 1100:eek:rna i Sverige.
Gamla hojar krånglar inte lika mkt och kostar inte skjortan att försäkra. Jag är 26 och betalar 3500 halv/hel.

lycka till.

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
gixxer
Mitt förslag är nog tvärtom, köp en nyare hoj men som kanske har lite skabbiga kåpor.. är den lite sliten vågar man använda den och blir inte så ledsen om man skulle klota osv.. plus att det är en modernare hoj med dom fördelarna det medför.
Är den inte så fin i plasten så räcker det med halvförsäkring så blir inte premien så hög iaf. :)

Jag vill själv ha en billig skabbig nyare hoj som jag kan bruka varje dag och behöver oroa mig så mycket över att få några repor osv...

Men smaken är ju som baken :)

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
du skulle kanske kunna få köpa min om du pröjsar rätt pengar...men det tror jag inte du kan, men skaffa en RF, lysande hoj!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024