syltburk
Skallig och arg!
Jag har sällsynt svårt att bestämma mig för vilken hoj jag ska köpa till våren, därför jag hoppas
att få lite råd och tips här. Min nuvarande hoj är en Suzuki Sv650s. Det är också den enda motordrivna tvåhjuling jag har ägt.
Önskemål på nya hojen:
-Mycket effekt
-Fyra cylindrar, cirka 1000 cm²
-Sportig
-Möjlighet att gömma sig för fartvinden
-Problemfri (gillar inte att meka)
Jag har inte riktigt bestämt mig för hur mycket pengar jag vill betala för hojen men jag tror det blir runt 60000 - 80000.
Finns det något vettigt alternativ till 1000 cm² supermegasporthoj (R1, CBR1000RR, ZX10R, GSXR 1000 osv)? Alltså något som inte kostar apmycket i försäkring men samtidigt uppfyller de flesta av ovan nämnda önskemål.
Måste man varva som en dåre med GSXR 750? Ungefär vad blir försäkringskostnaden på 750 jämfört med GSXR 1000?
Är Yamaha FZ1-S för tung och klumpig?
Går det att köra långt och fort utan kåpa?
Frågorna är många...
att få lite råd och tips här. Min nuvarande hoj är en Suzuki Sv650s. Det är också den enda motordrivna tvåhjuling jag har ägt.
Önskemål på nya hojen:
-Mycket effekt
-Fyra cylindrar, cirka 1000 cm²
-Sportig
-Möjlighet att gömma sig för fartvinden
-Problemfri (gillar inte att meka)
Jag har inte riktigt bestämt mig för hur mycket pengar jag vill betala för hojen men jag tror det blir runt 60000 - 80000.
Finns det något vettigt alternativ till 1000 cm² supermegasporthoj (R1, CBR1000RR, ZX10R, GSXR 1000 osv)? Alltså något som inte kostar apmycket i försäkring men samtidigt uppfyller de flesta av ovan nämnda önskemål.
Måste man varva som en dåre med GSXR 750? Ungefär vad blir försäkringskostnaden på 750 jämfört med GSXR 1000?
Är Yamaha FZ1-S för tung och klumpig?
Går det att köra långt och fort utan kåpa?
Frågorna är många...