bmwjohan
För farlig för allmänheten
Jag har precis rivit isär min cross för att byta kolvringar(ja det var det som var tanken i alla fall). Tyckte dock att det var rätt repigt i cylindern och på kolven samt att det var så jävla sotigt vid ventiler och på kolv. Reporna i kolven känns klart tydligt men reporna i cylindern går knappt att känna med fingret. Dom syns mest.
Jag lägger in bilder på allt, så ni som har koll på sånt här, säg hur kolv och cylinder och sånt ser ut. Dvs om det ser ok ut eller om man måste börja renovera rejält. Jag ska inte köra med denna hoj så mycket för jag har precis köpt en annan cross så jag vill sniklösa detta så bra det går.
Om man har lite repor i cylindern och vill få bort dom, vad gör man då? Är det då man honar cylindern, eller måste man borra upp den?
Anledningen till att jag började riva isär var att det vibrerade konstigt från motorn. Först fick jag tips om att det kunde vara nållagerna till koppingen som gjorde att det vibrerade men jag bytte dom och det hälpte inte. Tror ni att det kan va skicket på cyl och kolv som gör att det vibrerar ovanligt mycket i motorn eller måste man in och kolla lager i motorn?
Jag lägger in bilder på allt, så ni som har koll på sånt här, säg hur kolv och cylinder och sånt ser ut. Dvs om det ser ok ut eller om man måste börja renovera rejält. Jag ska inte köra med denna hoj så mycket för jag har precis köpt en annan cross så jag vill sniklösa detta så bra det går.
Om man har lite repor i cylindern och vill få bort dom, vad gör man då? Är det då man honar cylindern, eller måste man borra upp den?
Anledningen till att jag började riva isär var att det vibrerade konstigt från motorn. Först fick jag tips om att det kunde vara nållagerna till koppingen som gjorde att det vibrerade men jag bytte dom och det hälpte inte. Tror ni att det kan va skicket på cyl och kolv som gör att det vibrerar ovanligt mycket i motorn eller måste man in och kolla lager i motorn?
Bifogat
Last edited: