Hjälp mig borra!

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
De flesta skit slagborrarna funkar utmärkt till de några enstaka hål man som regel gör hemma i sin lägenhet / hus. Har en riktigt billig skit slagborrmaskin (som jag visserligen köper dyra borr till) och har aldrig haft problem att göra hål ens i prefab väggarna jag har hemma. Använder man det dagligen är det ju så klart en annan grej :)

Kan tipsa om att Ö&B har en billig borrhammare för 650:- som faktiskt fungerar bra. Har själv en sån för att vispa fix, fog, betong mm med den och har även köpt en 20mm betongborr som jag har testat att borra i sten med för att knäcka med kil. Inga problem alls, så köper du en sån kommer det nog fungera. Nackdelen är ju att den är högljudd, ful och kommer från Ö&B men utöver det så är det inga poblem :D
Best tools tror jag den heter eller nåt sånt skit.
thumbnail.php

Skaffa en riktig borrhammare så ska du se att det går bra.

Skulle borra ett par hål hemma förut och hade bara tillgång till en borrmaskin med slagfunktion, Det gick inte alls. Lånade då en riktig hilti borrhammare och det var som att borra i frigolit. Efter det så köpte jag en meec på jula för ett par hundralappar, tyckte den funkar lika bra som hilti maskinen.
Fast jag borrar ju bara upp lite hyllor och tavlor ibland.

Samma här. Lånade en Hitatchi slagborr på jobbet och gick bet. Köpte en borrhammare på Biltema. Den jäveln käkar fan betongväggar till frukost. Blev några extrahål i förrådet bara för att det var så skoj :D

När jag gav mig på det hela igen i morse såg jag att, precis som flertalet redan gissat, att borren var slut.. "kronan" var i princip obefintlig på 6:an. Jag gick då ner i storlek och tog det sista med nr.6. Funkade sådär men jag kom in iaf.. Nu ska jag åka och köpa mer borr! :) PS. Metallborren tog inte för fem öre!?

När jag gav mig på det hela igen i morse såg jag att, precis som flertalet redan gissat, att borren var slut.. "kronan" var i princip obefintlig på 6:an. Jag gick då ner i storlek och tog det sista med nr.6. Funkade sådär men jag kom in iaf.. Nu ska jag åka och köpa mer borr! :) PS. Metallborren tog inte för fem öre!?

Råkade trycka fel, skulle inte minusa, skulle inte göra nånting egentligen :gnissla

Edit: Billigaste borrhammaren på marknaden är bättre än den dyraste slagborren du kan hitta när det gäller betong.

Jo efter alla inlägg har man ju förstått att borrhammare är skiten. För en annan som kanske borrar 10 hål varannat år känns det som det kvittar att skaffa en sån. :)

Nu har jag iaf införskaffat "High-tech bullet PLUS Piranha Black n Decker" för att betvinga det vidriga taket. 2 dessutom om jag skulle bränna den ena! :kulspruta

Borrhammare löser problemet.

Borrhammare LÖSTE problemet. :D

Var förbi hos en polare i byggbranschen och tog en fika. Han bara garvade åt mig och frågade vad jag hade köpt för skit när jag visade mina finfina borrar. :rolleyes: Sen gav han mig en borrhammare med en massa hiltiborrar till och den skar som smör genom takhelvetet precis som ni sa.

Problem solved. Tack för alla svar.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...