Hjälp mig hitta delarna!

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000
Inledningsvis vill jag säga att jag vet itne om denna post ska ligga här, eller på "mekhörnan" eller på sektonen "styling". Jag antog och förutsatte att denna post skulle betraktas som en nybörjar-fråga, ej att förglömm att jag registrerade mig för drygt en timme sedan. Ber om ursäkt om detta ligger fel.

Nu till min fråga.
Jag har under en ansenlig tid sökt med ljus och lykta efter ett tillförlitligt och säkert sätt att beställa följande två inköp till min Z800.

1) Scorpion Exhaust RP-1 GP
http://www.youtube.com/watch?v=TPKRxMcRz4o

2) Rizoma Style Kit Z800
http://www.harleycustom.com/Prod-Rizoma_Kawasaki_Z800_Parts-61-1135.html

Med andra ord söker jag en ljuddämpare som Scorpion eller med liknande rå effekt samt ljud. Men att hitta någon svensk sida som säljer Scorpion verkar inte finnas?

Angående style-kittet så köpes det i ett helt sett som på sidan eller separata delar. Spenderat 2 dygn med att hitta någon säker seriös sida men har inte lyckats. Jag har kikat igenom näst intill alla länkar som Sporthoj tipsar om på en annan forumsdel där man kan handla.

Kära Sporthoj.
Skänk mig tips, råd eller annat som kan hjälpa mig på vägen att forma min Z800 så som jag vill ha det.

Alla svar uppskattas.
Mvh Jens

MZ660

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2013
Hoj
MZ 660
Håller med, Ebay.co.uk är en guldgruva för alla tänkbara delar. :)

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000
Hej Blackizzz och Mz660. Tack för att no svarade.
Jag har aldrig i mitt liv beställt något från en utländsk sida. Antar att jag får erkänna mig skeptisk och bekymmersam till utlandsaffärer.
Är det verkligen inget bekymmer i världen att slänga en beställning, och det finns ingen oro att sakerna helt enkelt inte dyker upp på posten?

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Hej Blackizzz och Mz660. Tack för att no svarade.
Jag har aldrig i mitt liv beställt något från en utländsk sida. Antar att jag får erkänna mig skeptisk och bekymmersam till utlandsaffärer.
Är det verkligen inget bekymmer i världen att slänga en beställning, och det finns ingen oro att sakerna helt enkelt inte dyker upp på posten?

Jag beställer flertalet saker i månaden från utlandet... Aldrig haft några problem!
Så länge man beställer från säljare som fått goda betyg, och har genomfört MÅNGA transaktioner så är det minimal risk att det blir problem.
Om du dessutom använder Paypal, så har du en försäkran genom att du får tillbaka pengarna om du inte får dina prylar!

Jag tycker verkligen att det är väldigt smidigt att handla från utlandet, eBay är en bra handelsplats, och PayPal är ett verktyg jag rekommenderar! :)

Lycka till! :)

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000
Fantastisk sida det där Ebay. Fan vad saker man hittar. Hittar dock inte Rizoma-settet, men skickade efter några handtag för 280 spänn bara för att se att jag får grejjerna. Sedan fläskar man iväg en stor-order på beräknat ca 12000kr så man får Z800an sådär riktigt.. snuskigt vass.. :p

Fråga då jag endå skriver.
Vilka ljuddämpare ger mest hästkrafter och hårdaste ljudet?
Jag inser själv att det kanske kan betraktas som en ordentligt IG-befriaf fråga, då jag är medveten om att det finns en uppsjö. Dock tänker jag precisera min fråga och formulera om den till följande:

Om pengar inte är ett bekymmer, vilken bör jag köpa om mitt mål är ljud, kraft samt gärna generös storlek?
Scorpion? Akrapovic? Yoshimura? Mivv? Annat?

Tack sporthoj för tankar och funderingar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
vad är skillnaden att handla där jämfört med ebay.se???
blir det andra priser eller???

Jag får iaf mer träffar på sökningar på ebay.co.uk än på ebay.se, samt lite andra priser på de träffarna jag får. ebay.com och ebay.de kan vara intressant att kika på emellanåt också.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Menar du på fullaste allvar att du tänker köpa ett Rizoma extra allt kit för 12kkr? Det är ungefär som harlygrabbarna som köper färdiga kit för att slippa ha en personlig smak och ändå få en uuuuniiiik hoj. Dessutom är Rizoma ganska överpriset i förhållande till sin kvalite...

Mitt lite tråkiga tips är att bara köpa det du verkligen behöver och satsa resten av pengarna på något som förhöjer körupplevelsen tex bättre bromsar eller fjädring eller ett par lättare hjul....

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Pengar är den bästa ersättaren för smak stil och begåvning har jag hört.

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000
Menar du på fullaste allvar att du tänker köpa ett Rizoma extra allt kit för 12kkr? Det är ungefär som harlygrabbarna som köper färdiga kit för att slippa ha en personlig smak och ändå få en uuuuniiiik hoj. Dessutom är Rizoma ganska överpriset i förhållande till sin kvalite...

Mitt lite tråkiga tips är att bara köpa det du verkligen behöver och satsa resten av pengarna på något som förhöjer körupplevelsen tex bättre bromsar eller fjädring eller ett par lättare hjul....

Jag tänkte göra det. Men för det första så hittade jag inte kittet komplett. och för det andra så är jag inte så intresserad av vissa saker som följer med kittet. Tex tankpads tycker jag är töntigt och fotpinnar vill jag inte direkt ha, dom syns ju knappt och de som redan finns är det långt ifrån något fel på. Nej du har nog rätt. Jag får köpa lite godis separat.

Jag hälsade på Nortbike idag. Jag bollade lite tankar i förbifarten och direkt högg han och sa att ljuddämpare ska han köpa av mig och lät mig provlyssna på en Z800 med Akropovic (stavning) ljuddämpare. 7000kr....och jag får inte ens en enda hästkraft. Jag tänkte för mig själv "va fan ska jag göra det för"...

Så frågan är. Vad i hela friden ska jag köpa...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Avgas: Ett dyrare avgas låter inte bättre och ger inte mer effekt (om man pratar slipon).

Leovince är bra grejer som låter rimligt och har bra dB killer vid behov. http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item53fa2578a7

GPR är också helt ok
http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-...41?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item257d3eb385

Skylthållare och miniblinkers:
http://www.rg-racing.com/default.aspx

Blinkersrelä till miniblinkers:
www.biltema.se

Luftfilter för häftigare ljud och tvättbart:
K&N eller BMC

Frambroms:
Stålspunna slangar köper du på Hydroscand i umeå eller från Goodridge

Brembo bromspump
http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Ka...adial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19RCS-.htm
Glöm inte att köpa en snygg eloxerad bromsvätskebehållare.

Powercommander V:
http://www.ebay.com/itm/Dynojet-Pow...Parts_Accessories&hash=item5d3efc8ff6&vxp=mtr

Fjädring:
Fjädrar till framgaffeln efter din vikt och en Öhlins bakdämpare köper man av http://www.kyleusa.com/

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000
Boris:

Mycket bra inlägg. Fantastisk post. Jag sparar den. Jag höjer dock positivt på ögonbrynen gällande power commander. Hur/vem kalibrerar den?
http://www.youtube.com/watch?v=HSOwRdimiL4

Jag kikade på denna. Känner omedelbart att ett inköp krävs. Jag får ett intryck att den "kalibrerar sig själv" om man gör som dom säger att succesivt gå från 100% gaspådrag för att sedan sakta varva ner. Men de talar inget om att man egentligen gör det helt på egen hand. Så uppfattar jag som saknar kunskap iaf Power Commander

Angående det som du skriver "Luftfilter för häftigare ljud och tvättbart". Kan du ge mig en köp-länk så jag kan spana och läsa lite om det?

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det gör ett företag med bromsbänk. Kostar någon tusing men du får en optimerad bränslemapp. skall göras efter byte av avgas och luftfilter.

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000
Det gör ett företag med bromsbänk. Kostar någon tusing men du får en optimerad bränslemapp. skall göras efter byte av avgas och luftfilter.

Spelar det någon roll vilket företag? Jag kan med andra ord bara glida in på Northbike umeå som har bromsbänk och be dom mappa cykeln? Kanske svårt för dig att svara på men ifall du vet

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000

Jag förstår. Bra att veta, tack för tipsen.
Då tråden endå exsterar och är vid liv, tänker jag passa på att fråga angående Ebay och massinköpt. Fungerar inte Ebay på det viset ungefär som Tradera, att om jag tex beställer 8 produkter så kan det i värsta fall bli 8st separata paket och 8st separata fraktostnader?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag förstår. Bra att veta, tack för tipsen.
Då tråden endå exsterar och är vid liv, tänker jag passa på att fråga angående Ebay och massinköpt. Fungerar inte Ebay på det viset ungefär som Tradera, att om jag tex beställer 8 produkter så kan det i värsta fall bli 8st separata paket och 8st separata fraktostnader?

Visst kan det bli så om du köper från 8 olika säljare.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA