Hjälp mig hitta en bra hojj! (har vissa krav)

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
På tok för dyrt (eller för mycket ska jag kanske säga), under 7000:- hel/hel. Det är ungefär vad jag kan acceptera...

då får du nog börja tänka om angående sporthoj =) såvidare du inte vill ha en 80-taggare och brumma med =) men om du hittar en fin sporthoj för max 7000kr hel/hel...så hör av dig...så köper jag likadan :yoparty

amröj

amröj
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
dunderkatt
Äger en -97 thundercat, är cirka 180 cm lång och med raka armar sitter man upprätt jämfört med -03 r6 och -00 cbr 929, dock mindre upprätt än med -05 cbf 500

helsadel, 100 hk, luffarturbo och bland de få "äldre" cyklarna som har ett snyggt utseende.

halvförsäkring kostar 6000 kr / helår (21 år man, luleåtrakterna)
alltså 3000 kr per säsong.

välinställd och i bra skick tar min omöjligt över 0.6 när jag försöker som mest

får ingen provision för att säga detta

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Betalar 5200kr hel/hel hos IF märkesförsäkring för min Honda VFR 800 -00. Klassas som sporttouring.

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
då får du nog börja tänka om angående sporthoj =) såvidare du inte vill ha en 80-taggare och brumma med =) men om du hittar en fin sporthoj för max 7000kr hel/hel...så hör av dig...så köper jag likadan :yoparty

5800 hel/hel för en zx9r -97, skulle jag få betala, men tyvärr så hann jag inte köpa objektet som jag var intresserad av. Den är sportig nog för mig...

Last edited:
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
5800 hel/hel för en zx9r -97, skulle jag få betala, men tyvärr så hann jag inte köpa objektet som jag var intresserad av. Den är sportig nog för mig...

men har du kollat upp gixxern då =)
verkar som du ligger bra till hos försäkringstanten och får fina premier...
1100kr månaden hel var ju för mig...men lycka till med letandet av din nya plastracer:)

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Här är lösningen på dina problem ! Underbar att skjutsa på , billig försäkring , fullkomligt problemfri , underbart ljud , ännu roligare att köra själv o ett helt ok drag ! Sen kan du växla streetfighter/sporttouringhoj efter humör !:tummenupp
http://www.blocket.se/vi/11701610.htm?ca=18_s

Damen sitter väldigt bra därbak ! O med v-twin har du mycket bättre "skjutskaraktär" med bra vrid på lägre varvtal , så det blir inte lika "stimmig" körning som med en ren sporthoj.
Samtidigt som det är den ultimata skjutshojen , så är den grymt rolig på småvägar eller bara bus i allmänhet , tack vare crosstyret. Mycket bättre kontroll !

Min flickvän är måttligt road över att jag ska sälja till förmån för en Superduke , men varför ska man lyssna på dom ??:rolleyes:

Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Naken muskelhoj kanske? Riktigt retro, med bara det nödvändigaste. Så som motorcyklar var från början. :)

http://www.blocket.se/vi/10905539.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/11502843.htm?ca=17_s kasta topboxen...
http://www.blocket.se/vi/11535046.htm?ca=17_s finns utan toppkåpa

Eller om du ska ha kåpa, lite touringliknande fast ändå något som är roligt.
Förutom ThunderAce som du själv nämnde, eller VFR 750 som någon annan föreslog, allra helst en VFR (800) så finns ju CBR 1000. Grymt skön hoj, även för passagerare. Vad har vi mer? Kawasaki ZZR 1100 såklart, men det börjar bli marigt att hitta en som är schysst, för rätt pengar. ZZR är en bra hoj för vad den är byggd för. STOR och tung, men bekväm och mycket snabb...

Inte för att du ska köpa en så gammal, men det finns en del lik till nästan kriminella priser, som t.ex denna: http://www.blocket.se/vi/10660155.htm?ca=17_s Säljaren har uppenbarligen inte toppenkoll på läget, 36000 miles är knappast 3600 mil. Så förutom att den har gått 5900 mil, minst, är den säkert kraschad då färgfälten inte stämmer alls

CBR1000 är nog ändå ett bättre tips, jämfört med ZZR1100. Driftsäker, hyfsat snabb, den gör runt 260, billig att äga och köper du en med CBS har den grymma bromsar också. Inte grymma på modernt GSX-R vis typ, men det bromssystemet, som även sitter på VFR (800) och en del andra Hondor, är kanon! Mycket lätt att bromsa hårt med. Det är inte så noga med att bromsa rätt, bara stämpla och klämma så hårt man kan. :tummenupp Suveränt utom på bana såklart...

600 med 2 på? Det rekommenderar jag inte, om inte båda 2 är ganska små till växten, eller man bara åker kortare rundor...
Men om du ändå väljer en 600:a så rekommenderar jag Honda CBR, alla gånger. Alla utom de som är torsk på 14000 varv och toppigt register, håller säkert med. Den har alltid varit en lite förnuftigare 600 än konkurrenterna, innan CBR-RR förstås, men ändå haft både chassi och motor, för att kunna slåss med allt som andra utmanat med. Jättebra hoj om man åker mest ensam - inte så bra på långsemester med packning o passagerare, men ändå bäst av alla sport 600:eek:r.

ThunderAce kommer inte långt efter.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar