Hjälp mig indoktrinera min polare.

Kfc

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -99
Rigge skrev:
Strypa den kan han ju låta bli eftersom det inte blir billigare att föräkra.

De där stämmer inte.. Kolla på länsförsäkringar..
Dom tar på strypt effekt.. Min hoj är strypt i papprena ....
Och på läns har ja 8tusen hel/hel
och trygg 32tusen hel/hel..

Törs inte köra på läns..

för hur blir de om ja klotar??

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
maverick_750rr skrev:
gamla.

Jag vill inte ens ha min försäkring. den hjälper inte mig ett skit om jag klotar på nåt eller nån.

Jag är redan personförsäkrad till över 3miljoner vilket inte stygg hansa behöver pröjsa för om jag blir cp efter en klotning.

Sen har man ju självrisk på 12 - 15tusen :eek: går ju inte att använda försäkringen då.

Och vad värderar de min ZXR950R till då? jo, kanske 45000kr om jag har tur. Har fan lagt snart 150bananer på den......... Föräkring för MIN skull håller inte, men visst, det e kul o betala 2500kr i månaden :rolleyes:

750RR

Är inte det lite samma sak då? Dom vääljer att betala mindre (men fortfarande mycket pengar) genom att ha någon annan ägare och du betalar mindre genom att försäkra med en annan motor.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rigge skrev:
Är inte det lite samma sak då? Dom vääljer att betala mindre (men fortfarande mycket pengar) genom att ha någon annan ägare och du betalar mindre genom att försäkra med en annan motor.

Väljer o väljer........ jag har inte besiktigat min på två år nu och det ska bli spännande o se vad de säger till sommaren. :rolleyes:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
maverick_750rr skrev:
Hej.

Jag har en kompis som nu har allt vad det heter utrystning men ingen hopj. Han har pengar och letar efter en "första hoj".

Inget fel med det, kul med fler som vill ha hoj. :)

FAST!
Han tänker ställa den på sin pappa och låta strypa den för att sen ta bort strypningen eftersom han inte vill pröjsa för försäkring. Han fattar inte vad jag säger till honom om att han kommer råka illa ut o betala högre självrisk och hela den baletten. Vad ska jag säga till honom som gör att han kommer fatta? Klota o se vad som händer?

Har sagt att jag vägrar hjälpa honom med hojköper så länge han e inställd på att ha den reggad på sin pappa. Vad kan jag göra mer?

750RR

Jag antar att grabben inte bor hemma fortfarande. Om han gör det så ser inte jag några problem med att hans farsa står för försäkringen. De flesta bolag går med på att hela familjen får använda hojen så länge de bor på samma adress.

Holmes

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Ingen :(
McB skrev:
Säg till honom att han är en stor idiot som låter andra betala för att han ska kunna mygla och att han kommer åka på gruppstryk om någon som inte är i er bekantskapskrets får reda på hur det ligger till.

:finger

Men gnällande moralkärringar. Precis som att du aldrig kört över 110?? Och om du har det bör du inte försöka vara moraliskt överlägsen. Du har en farlig och dyr hobby!! INSE???

Det gällar alla andra som gnäller också!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Re: Re: Hjälp mig indoktrinera min polare.

fred00 skrev:
Jag antar att grabben inte bor hemma fortfarande. Om han gör det så ser inte jag några problem med att hans farsa står för försäkringen. De flesta bolag går med på att hela familjen får använda hojen så länge de bor på samma adress.

Det är väl inga problem mer än att han skenförsäkrar... så kan han själv stå på telefonen så är det ett ungdomsabonnemang!

Den som har köpt hojen skall försäkra den, har farsan köpt hojen och är den huvudsakliga brukaren av hojen är den han som skall försäkra den. Är det sonen som har betalt och kör hojen så skall han stå på försäkringen också! Annars så är det skenförsäkring = vi andra betalar för killens nöjen

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Holmes skrev:
Men gnällande moralkärringar. Precis som att du aldrig kört över 110?? Och om du har det bör du inte försöka vara moraliskt överlägsen. Du har en farlig och dyr hobby!! INSE???

Det gällar alla andra som gnäller också!

Det har inte med att köra över 110 elr inte, det har med att göra om att betala för dig eller inte. Har jag inte råd med nåt så kan jag inte köpa det... Om jag vill ha en ny mountainbike men inte har råd med modellen sticker jag inte över till grannen och snor hans. Då får jag köpa nåt billigare istället.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Felix skrev:
Det har inte med att köra över 110 elr inte, det har med att göra om att betala för dig eller inte. Har jag inte råd med nåt så kan jag inte köpa det... Om jag vill ha en ny mountainbike men inte har råd med modellen sticker jag inte över till grannen och snor hans. Då får jag köpa nåt billigare istället.

Det är nåt helt annat att sno cyklar :rolleyes: om folk inte har dem i lägenheten/huset får de skylla sig själv om de dessutom inte är korrekt låsta.

//En som snor cyklar :crash

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Tycker allt att Felix har en god poäng där!

Har man inte råd ska man inte köpa.....gör man det är man J*vligt bortskämd och egotrippad!

Däremot så kan man ju köpa och bara trafikförsäkra. Då kan man åka hoj utan att vara olaglig (för den som inte har råd med premien)

min far gav mig en tanke när jag sa att jag skulle vilja ha en VTR 1000F men inte hade råd pga av Försäkringen och jag vågade inte av ekonomiska skäl bara ha den trafikförsäkrad.
Han sa:
Köp hojen, trafik el halvförsäkra den och sätt sedan undan pengar till vagnskador på ett eget konto. Händer det inget på några år ja då kan man ju använda av de pengarna till kontantinsats på uppgradering eller så?? Då är jag inte olaglig och jag behöver inte pröjsa lika mkt för att "nisse någon" skenförsäkrar eller säger att han kraschade hojen på vägen fast det var på banan, o andra förekommande försäkringsbrott osv. (TÄNKVÄRT??)

Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Tänkvärt är ju också att om cykeln blir stulen och den är trafikförsäkrad så få du inte en krona, hur långt räcker de undansatta pengarna då? Lås och garage med arga ormar stoppar inte den som har bestämt sig för att ta just din hoj, och dessa personer blir både fler och duktigare på sitt jobb.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Absolut...du har så rätt så! :tummenupp

Därför skrev jag trafik ELLER Halvförsäkra. (vilket val man gör är ju upp till var o en)

Jag skulle personligen välja att halvförsäkra.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
maverick_750rr skrev:
Jag e ju inte så dum att jag har helförsäkring på hojen.......

Menar du att du pröjsar 24000 kr /år för en trafikförsäkring på en gammal 750???? Nu får du ju snyta dig! Skröt du om hur mycket du stunta när du fixade försäkringen eller?
Hoppas du skämtar annars tycker jag synd om dig.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M:et skrev:
Menar du att du pröjsar 24000 kr /år för en trafikförsäkring på en gammal 750???? Nu får du ju snyta dig! Skröt du om hur mycket du stunta när du fixade försäkringen eller?
Hoppas du skämtar annars tycker jag synd om dig.

Har aldrig nånsin sagt att jag betalar 24000kr. Min premie för hel/helår var 24000kr förra året och sen sa jag att jag INTE har helförsäkring på min hoj.

:rolleyes:

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
McB skrev:
Säg till honom att han är en stor idiot som låter andra betala för att han ska kunna mygla och att han kommer åka på gruppstryk om någon som inte är i er bekantskapskrets får reda på hur det ligger till.

:finger

Ska du döda honom eller bara bryta en arm? :confused:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
maverick_750rr skrev:
Har aldrig nånsin sagt att jag betalar 24000kr. Min premie för hel/helår var 24000kr förra året och sen sa jag att jag INTE har helförsäkring på min hoj.

:rolleyes:

Ok, sorry, my fault! Tog bara förgivet att du skrev vad du betalde för din försäkring och inte vad det kunde ha varit.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0