Hjälp mig innan jag slår sönder burken och beställer ny!!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har nu formaterat om den gamla hårddisken efter att ha installerat op på nya istället. Skulle använda mig av funktionen överföring av gamla filer med det funkade inte tillfredsställande.
Så nu har jag iaf letat reda på drivrutinerna till mitt gf4ti4600, santa cruz-ljudkort och nätverkskortet. Men de som finns kvar som saknar drivisar är:
PCI:styrenhet för enkel kommunikation
SM-busstyrenhet
USB-styrenhet

Men vad är pci-enheten och sm-enheten? Och vart hittar jag vad jag ska ha för drivisar till usb:en? Har total blackout just nu efter att ha strulat med registereditorn i flera timmar :mad: Inte mycket som funkade som jag ville om jag säger så :(
Och med nya drivisar kommer nya funktioner som tar tid att lära sig *snyft*

OCH det viktigaste av allt! Jag vill koppla in min skärm på DVI-utgången (har kabel och allt) så jag får den ordinarie VGA-utgången ledig till projektorn, annars måste jag köra projektorn via S-video men då kan jag inte köra progressivt som jag vill och bilden blir skit :zpy Nån som vet hur jag får DVI:n att fungera korrekt?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Dee_cati skrev:
Har nu formaterat om den gamla hårddisken efter att ha installerat op på nya istället. Skulle använda mig av funktionen överföring av gamla filer med det funkade inte tillfredsställande.
Så nu har jag iaf letat reda på drivrutinerna till mitt gf4ti4600, santa cruz-ljudkort och nätverkskortet. Men de som finns kvar som saknar drivisar är:
PCI:styrenhet för enkel kommunikation
SM-busstyrenhet
USB-styrenhet

Men vad är pci-enheten och sm-enheten? Och vart hittar jag vad jag ska ha för drivisar till usb:en? Har total blackout just nu efter att ha strulat med registereditorn i flera timmar :mad: Inte mycket som funkade som jag ville om jag säger så :(
Och med nya drivisar kommer nya funktioner som tar tid att lära sig *snyft*

OCH det viktigaste av allt! Jag vill koppla in min skärm på DVI-utgången (har kabel och allt) så jag får den ordinarie VGA-utgången ledig till projektorn, annars måste jag köra projektorn via S-video men då kan jag inte köra progressivt som jag vill och bilden blir skit :zpy Nån som vet hur jag får DVI:n att fungera korrekt?

Det var konstigt, det är inte missat nå från cd skivan du installerade ifrån, för nog brukar USB & PCI fungera direkt, drivrutinerna till dom brukar väl finnas i OS.......eller.......

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Är det ett hemmabygge eller märkesmaskin?
OS?

ps. var det möjligen du som var i e-tuna med hojen idag runt 11oo??
ursäkta att jag nästan körde över dig i så fall!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nix, hittade inget från skivan. Datorn är egentligen en företagsdator från volvo men jag har skrotat alla deras skivor så jag kör med mitt egna xp pro.
Jag blir fan galen, har letat igenom en 98-skiva, 2000-skiva och en xp home-skiva men den hittar fan ingenting! Nu ringer jag supporten och ber dem fixa detta annars kan de dra åt ********! Eller så får jag väl gå igenom allt igen och formatera skiten eller köra systemåterställning :mad:

Nix, inte jag som var i tuna och gasade....

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har du kört in service pack 1? efter Xp Pro?
Har för mig att Xp kunde krångla med Usb:n annars?

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Det är värt att prova!, om du har en laglig Xp-nyckel, så är det bara att köra in det direct!, om inte, ja du vet nog hur du får tag i en!, tror den (Sp1) ligger på 150mb (kan va mer?), lycka till!

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Drivisar för USB och PCI med mera låter ju som speciella drivisar för moderkortet..

Så har du några skivor till det så kanske du ska testa köra in de..
Annars kanske du får kika på moderkortet vad det är för något (om det syns).

Vissa Mobo'n kör ju VIA chipset och då brukar man ska köra in deras "4-in-1 driver".. men BARA då annars kan det bli fuck..

Sen ang DVI så bara undrar jag om du kör Nvidias referensdrivisar eller de från tillverkaren av grafikkortet?
Nvidias brukar iaf ge bäst FPS.. men med DVI vet jag inte.. kör du med det ena så kan du ju testa med det andra..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har iaf fått ordning på dvi'n nu, funkade bäst med nividias grejjer. Tillsammans med det och lite progs från minhembio.com så funkar det helt tillfredsställande även om jag änskar mig lite nya kablar :(

Men skiten med pci och allt blaj har jag inte orkat kolla på och just nu skiter jag fullständigt i det för burken ska ommöbleras inom kort med lite trevliga grejjer så den får bli surf/spelburk medans en liten fin högblankpolerad låda kommer ta plats vid tv'n och den ska köra all film :D Så nu är jag snart glad igen :)

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Ett tips som kan funka med USB och PCI är om det är en konflikt mellan de två...
bara att titta i enhetshanteraren och egenskaperna för de samma.
Är det en konflikt så räcker det oftast med att byta IRQ på den ena för att det ska funka. (detta gör under en annan flik i fönstret du då redan har öppet)

Lycka till! :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...