Hjälp mig köpa hoj!

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Hello,

I helgen inhandlades skinnställ, stövlar, handskar och hjälm så nu återstår det bara en hoj innan jag är riktigt nöjd :D

Då det här blir min första hoj är jag totalt grön på området. Vågar jag åka och köpa privat utan att bli helt lurad? Finns det kanske någon vänlig själ som vill hänga på som rådgivare mot en öl eller tre?

Suzuki hade billig märkesförsäkring så jag är inne på en sån. Hur är bandit 600/1200 som förstahoj? Alternativet är lite sportigare sv650, men tycker nästan banditen ser snyggare ut.

Tänkte lägga 20-30k.

Har span på dessa:
http://www.blocket.se/vi/39866235.htm

http://www.blocket.se/ostergotland/Suzuki_GSF600_Bandit_39965035.htm?ca=14&w=1
Tankar och synpunkter? Riktigt sugen på att få ut och köra!!
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Ett tips är väl att alltid titta upp vilka dina närmsta mcbutiker är återförsäljare till, tråkigt när man behöver delar eller hojen servad och ingen återförsäljare finns i närheten för just det märket. :) bara ett tips
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
är det inte förjäkla bajslångt ,så kan jag slita mig från garaget en dag , annars finns det bra guider o läsa vad man ska tänka på osv
 

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Bromma
Hoj
CB1000ra
Tänk på om du kollar på suzuki hojar och tänkt försäkra hos suzuki märkesförsäkring att dem måste vara svensksålda och att KGK måste vara importör på hojen. annars så tar inte märkesförsäkringen i dem. Med andra ord så måste man kolla med transportstyrelsen vem som tagit in hojen i landet, räcker inte med att kolla via nätet då det kan stå att det INTE är privatimport men den kan fortfarande vara intagen av en icke autoriserad handlare. Bandit e sjyssta hojar.
Lycka till med köpet.

Ps. den enklaste lösningen är att ringa och kolla med märkesförsäkring när du har reg nr på den hoj du är sugen på!
// P
 

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Tänk på om du kollar på suzuki hojar och tänkt försäkra hos suzuki märkesförsäkring att dem måste vara svensksålda och att KGK måste vara importör på hojen. annars så tar inte märkesförsäkringen i dem. Med andra ord så måste man kolla med transportstyrelsen vem som tagit in hojen i landet, räcker inte med att kolla via nätet då det kan stå att det INTE är privatimport men den kan fortfarande vara intagen av en icke autoriserad handlare. Bandit e sjyssta hojar.
Lycka till med köpet.

Ps. den enklaste lösningen är att ringa och kolla med märkesförsäkring när du har reg nr på den hoj du är sugen på!
// P


Tack för alla svar.

Ångrade mig lite och var och provkörde en sv650s idag. Trevlig hoj som dock visade sig vara importerad. Är du säker på att suzuki inte tar den när den är 12 år gammal (-00)?
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
App app du glömde ryggskyddet!

Bara jag som inte gillar (är för feg för) att köpa en hoj utan ABS?
 

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Tack för hjälpen hörrni, som ni ser i min profil var jag och hämtade en Bandit 1200 från -98 igår kväll!!! :D

Ser ni någon vingla fram på en Bandit med gul-svart skinnställ i Linköpingsområdet så är det antagligen jag. :hej
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Tack för hjälpen hörrni, som ni ser i min profil var jag och hämtade en Bandit 1200 från -98 igår kväll!!! :D

Ser ni någon vingla fram på en Bandit med gul-svart skinnställ i Linköpingsområdet så är det antagligen jag. :hej

Se nu till att kolla i åka tråden och följa med ut på några rundor :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top