Hjälp mig med en berättelse.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
FreddaAbborre skrev:
2595668 Det här hade kunnat bli kul!

Låt sporthoj skriva din berättelse. Alla inlägg bidrar med tre ord av en mening, nästa person fyller på med tre nya hyffsat passande ord.
Det kan va värt att få kass betyg för en kul sak!
Typ det jag tänkte men ångra mig.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Slutskrivet nu ska jag bara rättstava.

Mätaren närmade sig 200km/h, Janica skrek att Jonas skulle sakta in, men han fortsatte. Nu var dem mitt uppe på bron, om 500meter var han tvungen att ha sänkt farten radikalt för att klara svängen in bland radhusen, Guw var nu säkert 200meter bakom. Dags att börja bromsa tänkte han, satte foten på bromspedalen och tryckt åt, men inget hände

.
Det var en tidig augusti morgon, solen lyste på en klarblå himmel, det skulle vist bli över 30 grader i skuggan hade dom sagt på radion, men nu va det svalt och behagligt tack vare den lätta brisen. Jag var på väg till bussen in mot staden, det var då jag såg henne den ljuvaste varelse jag sett, hon tog mina sinnen med storm, försökte få hennes ögonkontakt men det var en svår akt hon fick upp synen från gatan när hon passerade, hon såg mig och tittade underligt.
Med besviken min gick jag på den blå bussen som skulle ta mig till stranden där mina vänner väntade. Bussen va som valigt full med folk, det va den alltid vid den här årstiden, det var redan unket och varmt i bussen eftersom klimatanläggningen inte fungerade, lustigt det gjorde dom nästan aldrig.
Efter några minuter stannar bussen vid stranden och jag och med parten av bussens passagerare går av, luften är härligt frisk vattnet ser så lockande ut.
Jonas halv mata ljusgrå gamla Santana står på parkeringen, bland alla nyare bilar med gnistrande lack ser den riktigt skabbig ut.
Den vita stranden var ganska full med folk så det tog ett tag att upptäcka mina kompisar. Jag börjar gå bortåt mot fortet, eller betongbunkern som det egentligen var. Jag avancerade kryssandes mellan sönderbrända turister och barn familjer med sina lunchkorgar.
Tillslut får jag syn på Oscars solblekta blå Nike keps och insåg att dom andra också borde vara där. Jag börjar gå ditåt och konstaterar att det kommer bli en väldigt varm dag. Jag smög mig på den lilla halvklena Oscar och vräkte honom ur den blommiga stolen och började brottas med honom i den ljumna sanden. Efter några minuter ger jag upp. Det går verkligen inte att vinna mot han! Han är ju halare än en ål och ger sig aldrig. Skvätt inte sand på mig! Säger Jonas förfärat.
Oscar och jag tittar på varandra och sen närmar vi oss Jonas som ser helt oförstående ut. Vi tar tag i armar och ben och bär ner honom mot vattnet så vi står med det svalkande sköna vattnet upp till knäna innan vi sätter honom i gungning och kastar i honom.
Vi gick upp och satte oss i som bekväma solstolarna igen.
Efter ett tag kände jag en doft ljuv söt doft jag kände igen den men kunde inte placera den. Det tycktes som den underbara doften av flickans parfym vara i närheten, jag tittade mig runt för att se om hon var i närheten. Det visade sig att hon låg bakom oss på sin orange handduk med gröna blommor på, den blå lilla solkrämen och mobilen låg så nära tillhands för henne, det såg ut som om hon väntade på någon.
Efter många långa sekunder och blickar från mig så dök det upp ett helt gäng med bara Tjejer och jag viskade till min kompis att vi skulle fråga om dom ville spela volleyboll men han nekade och sa bedjande, nej inte dem!
Vågar man inget vinner man inget tänkte jag, och med nervösa steg ställde jag mig framför dem med skakande röst välkomnade jag de ner till där kompisarna höll till.
Först såg dom ut som dom sett en mars människa, typiskt dom har sett Oscar, nu är det kört tänkte jag. Sen skrattade dom och sa att dom gärna va med. Jus som vi satt upp nätet och skulle börja spela kom en grinig gubbe som hette guw, ja egentligen va han ingen gubbe men han betedde sig som en 85 åring som var bitter för att han inte gjorde annat än att vara perfekt när han var ung, och klagade på att vi stod på stenarna han skulle studera.
Så vi flyttade oss ett tjugotal meter bort och började slå upp stolparna till nätet.
Solen hade ställt sig mitt på det klarblå himlavalvet nu och brände våra signalröda ryggar så dom blev ännu signal rödare.
När nätet var på plats delade vi upp oss i två lag och började spela, efter några sätt slog Jonas en lång boll som jag tänkte göra en matrix räddning av och slänger mig för att fånga den, jag träffar den men helt fel, katastrofalt fel till och med, Den åker upp, upp, upp och när den äntligen börjar dala gör den det rakt över gubben Guw's huvud! Panik vad ska jag göra? Ska ja säga något eller titta åt ett annat håll? Puh han flyttade sig, vilken tur! Nej hans sorterade sten samling ligger på bordet där bollen kommer slå ner! Längre än så hinner jag inte tänka innan jag i ögon vrån ser Oscar flygga genom luften för att rädda bollen, oturligt nog river han ner hela Guw’s rakliga camping bord innan bollen dimper ner 1,5 meter längre bort.
Oscar märker att solen skuggas av något och tittar upp bara för att få syn på en varelse vars ansikte lyser som ett stoppljus, i dom smala springorna till ögonhåller så ser det ut att brinna i dom tidigare kolsvarta pepparkornen till ögon, varelsen spänner varenda muskel och ser ut som han ska explodera, det är guw som just har insett vad Oscar har ställt till med.
Vi kunde inte hålla oss för skratt längre när Oscar försökte rafsa upp stenarna och mumla någon ursäkt om att solen hade bländat, guw vänder sig rasande mot oss och börjar skrika åt oss, Oscar ser sin chans reser sig hastigt upp och försöker lugna guw, vart på han vänder sig om och snubblar över bollen, det såg så snöpligt ut när han flaxade vilt med armarna i luften för att förgäves försöka hålla balansen att Jonas inte kunde luta bli att fnissa.
Det skulle han inte ha gjort, Guw blev så arg att han började skrika både det ena och andra åt oss samtidigt som han reste sig och började jaga oss, vi sprang över den varma sanden och varje steg kändes som om det vore det sista, vi sprang mot Jonas bil, jag har nog aldrig sprungit så fort tidigare i mitt liv, och har nog aldrig sett någon så arg som Guw som nu hade plockat upp delar av sin samling med släta marmorerade stenar och började kasta dom som projektiler mot oss, som tur var visade sig han vara än ännu sämre kastare än han hade humor, och det ville inte säga lite. När vi äntligen kommer fram till Jonas bil och slängt oss in i den, upptäcker vi förfärat att Guw också har kastat sig in i sin bil, en hummer h2 som ser ut som den skulle köra över oss, och den kom i full fart mot oss, Jonas får i sista sekund i backen och vi slipper med en hårsmån bli mosade av den stora fronten. För en sekund blir det stilla och jag han tänka, ja den här dagen lär inte bli som alla andra, här sitter jag inträngd i baksätet på en risig bil, med en av dom vackraste varelser på jorden sittandes i mitt knä, jag känner hennes långa mörka små krulliga hår mot ansiktet, jag kände den vid det här laget väll bekanta söta doften av hennes parfym, kan det bli mycket bättre? Ja vi kanske inte skulle vara jagade av en galen stensamlare men ändå, det bröt mot den smått tristesa vardagen.
Jag kände att jag var tvungen att säga något, hej jag heter kalle han få ur mig innan Jonas slängde i 1: an och började kryssa mellan bilarna på parkeringen för att komma ut.
Janica heter jag sa hon och krångla fram en hand samtidigt som vi trycktes upp mot dörren när Jonas gjorde ännu en hel omkastning,
Jag skrattade och skakade hand med henne så gått det gick när vi satt fyra personer i baksätet på en Wolksvagen santana. Vi kom nu ut från parkeringen och ut på vägen. Äntligen kom vi undan! Tänkte jag, men ack vad fel jag hade, plötsligt känner jag en kraftig stöt och hela bilen vinglar till, Guw har fått upp spåret och börjat preja oss. Jag vill inte dö! Tänkte jag, det var då det hände, Janica hade kysst mig, det kändes som välden gick i slow-motion, ungefär som när dom blir träffade i krigs filmer, det va den ljuvligaste smaken jag någonsin känt, och ljuvligaste känslan med för den delen, så länge den varade, så fort våra läppar skildes kom verkligheten tillbaka och jag önskade att det hade varat längre. Jag spärrar upp ögonen och inser att vi har åkt över bron och att det där trädet är alldeles för nära! Jag tittar på Jonas, han är helt likblek och kall svettig, jag försöker skrika men hinner inte, allt blir svart.

(intresant va :rolleyes)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
prulle skrev:
2595757 Slutskrivet nu ska jag bara rättstava.

Mätaren närmade sig 200km/h, Janica skrek att Jonas skulle sakta in, men han fortsatte. Nu var dem mitt uppe på bron, om 500meter var han tvungen att ha sänkt farten radikalt för att klara svängen in bland radhusen, Guw var nu säkert 200meter bakom. Dags att börja bromsa tänkte han, satte foten på bromspedalen och tryckt åt, men inget hände

Massa text......

Glöm inte att dela upp det i stycken så att det blir lättare att läsa.

Rubriken gör du i storlek 16 fetstil och understrykning. Texten i storlek 14 om nu läraren inte har sagt något annat.

Glöm inte att lägga in sidhuvud med ditt namn och klass och sidfot med sidnummer 1 (3) så att papperna kommer i rätt ordning.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mitra skrev:
2595775 Glöm inte att dela upp det i stycken så att det blir lättare att läsa.

Rubriken gör du i storlek 16 fetstil och understrykning. Texten i storlek 14 om nu läraren inte har sagt något annat.

Glöm inte att lägga in sidhuvud med ditt namn och klass och sidfot med sidnummer 1 (3) så att papperna kommer i rätt ordning.
Tack :) Nej times new roman 12 är beordrat.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
~Settan~ skrev:
2595789 Hrm.. den texten har du skrivit innan va? För den har jag varit och rättat lite i när du (om det nu var du) ville ha hjälp... :va
Japp det har jag, för några månadersen innan min apu. :)

Mitra skrev:
2595790 Har det även beordrats vilket radavstånd du ska ha? Använd annars 1½ så får du lättare ihop 3 sidor. Bara ett litet tips :tummenupp
1½ är också beordradrat :)

Tack guw för inspirationen till den griniga gubben ;) (ta inte illa upp nu)

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Paradoxy skrev:
2595806 Prulle äger :rofl
Jag vet, men en förklaring skadar inte.

~Settan~ skrev:
2595810 Ska du lämna in samma berättelse igen? Eller har du haft flera månader på dig? :va
Skulle lämnat in den innan praktiken men läraren va barmhärtig så jag skulle lämna in den efter praktiken.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
prulle skrev:
2595803
Tack guw för inspirationen till den griniga gubben ;) (ta inte illa upp nu)

Närå, varsågod, men tror du verkligen att din lärare tycker att det är ett bra namn att ha med i berättelsen?

Du kanske skulle byta ut det mot något annat innan du lämmnar in den, jag är ju bara världsberömd på hela sporthoj, folk ute i den riktiga världen inser nog inte det roliga...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy