Hjälp mig med köp ? ( 125cc )

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
DP skrev:
kiel in da house:
KTM 125 har över 40hk ostrypt. det säger väl allt.

Är det verkligen helt sant att dom har 40häst????

Förra året försökte någon att platsa i 125 Juniorklassen i Road Racing med en KTM 125cc SM men han hade inte mycket att hämta bland 20 st Aprilia RS 125 så jag undrar om dom verkligen är så överlägsna....

DP says: På banan regerar fortfarande RS125'an....
menar du jimmi? för jag kan säga att han gjorde riktigt bra ifrån sig med sin/min hoj

trådskaparen sök, om du vill ha ett tips så sök på pakman2, han har startat ett otal såna här trådar

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
DP skrev:
lundgren in da house:
Var det något speciellt då eller varför körde han med en sm?

Eftersom 125 Junior klassen är öppen för alla 125'or i standard skick så får man åka med i princip vilken typad för gata 125cc hoj som helst, det finns några som försökt åka med Cagiva Mito men tyvärr räcker den inte till och att åka på en motard var väl inte heller helt lyckat, av ca 20st hojar i 125 Junior är ca 99% Aprilia SR125 och ingen har någonsin placerat sig på pallen med något annat än en Aprilia.....

DP says: Bara en lite reflektion om hästkrafter kontra väghållning (om nu KTM har 40häst).....
Cool, visste inte att man munde ställa upp med vilken hoj som helst typ. Grymt, ne men aprilia gör ju cyklarna för tävlingsbruk nästan. De andra har ju koncentrerat sig mer för just gata, antar att i vanliga 125:a klassen så går honda rs rätt bra med.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lundgren skrev:
Cool, visste inte att man munde ställa upp med vilken hoj som helst typ. Grymt, ne men aprilia gör ju cyklarna för tävlingsbruk nästan. De andra har ju koncentrerat sig mer för just gata, antar att i vanliga 125:a klassen så går honda rs rätt bra med.
kommentar:
numer så är supermotarder blockerade från att ställa upp i RR

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
-Rosen- skrev:
han har ju köpt en hoj nu så förhoppningsvis slutar han, annars hade det blivit en varning

Heheh, the mod has spoken :näsblod

OnTopic:

Trådskaparen, har du fått svar på alla dina frågor nu?

-Linus-

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Ch Racing Wsm 125
Köp Ch racing

-Snygga
-går mycket bra ( Jag tycker inte den är slö)
-Billig o bra ( o drar inte mycket

MVH Linus

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
_husqvarna_ skrev:
2302494 hej. jag har en husqvarna sm125s till salu. den går inte att ämföra me cbr eller någon annan 4-taktare. chn är i stort sätt samma ram o kåpor men är lite mindre. jag hade en ch moped innan ock den ska vara samma som 125:an säger dom och denna är lite större. den går ju mycket mycket bättre än dom flesta även strypt. nu är den strypt men jag köpte den ostrypt och den gick som ett skott. jag kom lätt upp i 150 med den. ca. 35-40 hästar har ett hgs trimmrör med den så vet hur mkt kraft där e med det på. men nu är den strypt igen eller satt på orginalröret iallafall. tror det är lite mer än 15 hk:p men hör av daj om du är intreserad.

Det finns en annonsavdelning av en orsak, fucko!

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Husaberg Fs 650e
tjo... ktm säger jag.. jag har både tändningslå å styrlås på min ktm å den e grymt skön att köra!!!!!

Jimii

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Aprilia AF1 Sport Pro -92
Lundgren skrev:
2038863 De dära testerna verkar vara olika överallt, för när bike hade sitt stora test på massa enduro/cross hojar låg ktm och husky på 36 hk på bakhjulet. Ja 125:eek:r. Vilket motsvarar 40,68

Vilket inte alls motsvarar 40,68. Det motsvarar 41,38. ;p

Ont: Tycker du det är värt att slösa mycket pengar på något du ska ha i max 2 år, köp en GasGas 125 SM imo. Tycker du inte det är värt det, köp något billigt begagnat.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
är det kul med trådlyft?
:tungan

2006-03-27 startades tråden

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Jimii skrev:
2660160 Vilket inte alls motsvarar 40,68. Det motsvarar 41,38. ;p

Ont: Tycker du det är värt att slösa mycket pengar på något du ska ha i max 2 år, köp en GasGas 125 SM imo. Tycker du inte det är värt det, köp något billigt begagnat.
Roligt trådlyft.

Nej man brukar räkna med ca 13% förlust i växellådan. Alltså 36x1,13=40,68 ;)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Max-cbr 125 r skrev:
2682953 Vad du ska välja beror ju på var du vill köra.
Och hur mkt pengar du vill lägga ut. Har nyligen skaffat en svart cbr 125 r.
Helt okej hoj faktiskt om man ska köra otrimmat.
Fast för fartdåren är nog en 2takt mkt bättre.
Som sagts innan, tråden skapades i mars 06, tror killen som startade tråden redan har köpt sig en hoj!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
varför intee använda EN tråd så man kan hitta ll info på ett ställe?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2683695 varför intee använda EN tråd så man kan hitta ll info på ett ställe?
Nu var du dum. Så du menar att de inte skall skapa en ny tråd varannan timme om samma fråga?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lundgren skrev:
2683753 Nu var du dum. Så du menar att de inte skall skapa en ny tråd varannan timme om samma fråga?

Nej, det var exakt det han inte ville. Kan du inte läsa LR?

:idiot

:rolleyes:

Viking_vh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito
Tjena !

Är på jakt efter 125cc, och har tittat runt lite på forumet, ni som sitter inne med info, om något som kan intressera mig eller någon annan får gärna dela med er. Berätta gärna om felskrivningar med.

Jag har kollat på följande cyklar;

WSM 125 ( ttr125 )
XT 125 (ttr125)
CBR 125 (vätskeskyld honda 4-takt)
Ktm Sm 125 (2takt ktm motor)
DTX 125 ( 2-takt )
Mx 125 (2takt)

Vad jag har förstått så går Chn slött ? Lika så borde ju då yamaha xt göra med samma motor ? Är båda strypta på samma sätt, med "kamaxeln" ? Då borde det inte göra någon effekt med annat rör osv ?

CBR är alldeldes förklen, dock kan man lätt få den att göra runt 150 med ett effektrör, det är ju bra för 4-takt ?

Ktmen är garranterat den finaste jag kollat på, dock saknades styrlås och tändningeslås, det gillade INTE försäkringsbolaget.

Mxen vågar ja inte uttala mig om eftersom jag aldrig suttit på en, lite intressant fakta kanske ? Går hur bra strypt/ostrypt ?

Sen undrar jag om det är stor skildnad på 2takt och 4takt när båda går strypta ?

Hoppas någon har lust att ge lite info :)

Tack på förhand / Per

OBS ! Om ni har något att sälja i skåetrakten får ni gärna kontakta mig.

Köp en cagiva mito!!!
Den är grymt bra. lite svårt med reserv delar men den ser fan ut som en ducati 996 och den kommer från samma fabrik

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
jadå det gör dom eftersom t,ex en aprilia rs har 15hk strypt och en cbr 125 13hk strypt så då vinner ju rs:en :yoparty
Men annars om man tar en strypt rs mot en strypt MZ 125(har 15hk strypt) så borde det väl vara rätt jämnt antar jag, men ostryp hojjen du köper mycket roligare då:D,annars är det ju som en moppe :hihi

cbr:en är väl ostrypt till 13 hk eller?:tungan

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Köp en cagiva mito!!!
Den är grymt bra. lite svårt med reserv delar men den ser fan ut som en ducati 996 och den kommer från samma fabrik

2006-03-27 var tråden skapad, jag tror nog killen fått tag på en 125cc tills nu! :fatta!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy