Köpte en kamera vilket jag aldrig skulle ha gjort, nu har hojen en massa mystiska ljud för sig.
Jag tycker kedjan viner mycket, det är en DID X-ring (har kollat slacket). Jag antar att det är kedjan då ljudet blir kvar om jag drar in kopplingen och rullar men det kan ju vara lagret på utgående också.
Här är några videos där jag provade i olika hastigheter: http://www.youtube.com/user/Casterangle
När jag drar iväg från stillastående har jag ett mystiskt rassel, jag tror det kan vara från någon plastdetalj och i så fall är det väl inte så kritiskt.
Tredje är kopplingkorgen på den videon drar jag in kopplingen vid 00:30 och släpper ut den vid 00:33 man hör tydligt skillnaden. På samma video kan man höra ett mekaniskt tjinka tjinka på tomgången, är det kamkedjan och är det ett acceptabelt ljud(ventilerna skall ju inte justeras förrän vid 5000 om jag minns rätt)?
Jag kör ju med proppar så jag har aldrig hört dessa ljud innan helveteskameran, dock dämpar de ju inte så mycket att jag inte hör motorn och växlingarna och de har låtit normala fram tills nu.
Jag tycker kedjan viner mycket, det är en DID X-ring (har kollat slacket). Jag antar att det är kedjan då ljudet blir kvar om jag drar in kopplingen och rullar men det kan ju vara lagret på utgående också.
Här är några videos där jag provade i olika hastigheter: http://www.youtube.com/user/Casterangle
När jag drar iväg från stillastående har jag ett mystiskt rassel, jag tror det kan vara från någon plastdetalj och i så fall är det väl inte så kritiskt.
Tredje är kopplingkorgen på den videon drar jag in kopplingen vid 00:30 och släpper ut den vid 00:33 man hör tydligt skillnaden. På samma video kan man höra ett mekaniskt tjinka tjinka på tomgången, är det kamkedjan och är det ett acceptabelt ljud(ventilerna skall ju inte justeras förrän vid 5000 om jag minns rätt)?
Jag kör ju med proppar så jag har aldrig hört dessa ljud innan helveteskameran, dock dämpar de ju inte så mycket att jag inte hör motorn och växlingarna och de har låtit normala fram tills nu.