Hjälp mig med min Aprilia rs, snälla!

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
Yamaha R1 2007
HjÄlp Mig SnÄlla

hejsan jag har fått ett problem med min 125:a det är en aprilia rs.
och det känns som om den har tappat effekt, det känns som den inte är lika pigg som förut! jag går och funderar på om det är kolvringarna som har gott söner!!

det var ett tag sen ja va ute och åkte och så helt plötsligt så stannar den bara det var som om ja skulle få bensinstop men bensin hade jag, fast det var bara det att oljan var slut, men jag har hört att den inte ska stanna för att oljan till bensinen är slut!!!???

nu vågar jag inte åka förens jag har tittat om kolvringarna har gott sönder för har dom det så kan det ju leda till att kolven slår sönder sylinder och då blir det ju ganska mycket dyrare.

så snälla HJÄLP MIG MED DETTA PROBLEM

Tack på Förhand.

M.V.H//Gabriel

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
TurboTorsk skrev:
och det känns som om den har tappat effekt, det känns som den inte är lika pigg som förut! jag går och funderar på om det är kolvringarna som har gott söner!!

det var ett tag sen ja va ute och åkte och så helt plötsligt så stannar den bara det var som om ja skulle få bensinstop men bensin hade jag, fast det var bara det att oljan var slut, men jag har hört att den inte ska stanna för att oljan till bensinen är slut!!!???

nu vågar jag inte åka förens jag har tittat om kolvringarna har gott sönder för har dom det så kan det ju leda till att kolven slår sönder sylinder och då blir det ju ganska mycket dyrare.

Tack på Förhand.

M.V.H//Gabriel

Um..Låter som värmenypning. Kika på kolv och cylinder.

Solid snake

Guest
TurboTorsk skrev:
Mmm tänkte göra det men det är så jävla tråkigt bara vill ju ut och åka

Gör det innan hela skiten rasar, då kan du ju ta o kika på resten av motorn. :7peta

Jag säger då det..... Aprilia... :D *tar skydd*

Yamaha går iaf utan olja.

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
Yamaha R1 2007
Mm jag vet yamaha är gryma som faan men den enda yamahan som är grym är R1:an.

jag kan slå vad om att aprilia tar yamaha på många olika sätt

Solid snake skrev:
Just det vi har bevis! :fakta

Min har gått en hel dag innan jag kom på "shit!! ingen olja!! :4skrika ".

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
TurboTorsk skrev:
Mm jag vet yamaha är gryma som faan men den enda yamahan som är grym är R1:an.

jag kan slå vad om att aprilia tar yamaha på många olika sätt

Vi kan ju iallfall HONA våra cyllar ;)

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Vi kan ju iallfall HONA våra cyllar ;)

Plus att det bara skiljer 10 år mellan vår och hans rs. :fakta

Så det är inte så konstigt att han kör ifrån oss.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Solid snake skrev:
Plus att det bara skiljer 10 år mellan vår och hans rs. :fakta

Så det är inte så konstigt att han kör ifrån oss.
vadå kör ifrån oss :va ??? jag har då inte varit med om att en aprilia rs har dragit ifrån mig? och jag har kört mot många prillior 125kubikare. desutom tycker jag att det är klent ifrån aprilia, har haft 15år på sig att föbättra (imotför -89`an tzr) och jag kör fortfarande ifrån ostrypta, ja tillochmed trimmade rs`or. :kocko

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 125 -02 [lätt-mc reggad]
Dizzy skrev:
vadå kör ifrån oss :va ??? jag har då inte varit med om att en aprilia rs har dragit ifrån mig? och jag har kört mot många prillior 125kubikare. desutom tycker jag att det är klent ifrån aprilia, har haft 15år på sig att föbättra (imotför -89`an tzr) och jag kör fortfarande ifrån ostrypta, ja tillochmed trimmade rs`or. :kocko

Du skrev att min ktm exc inte skulle hänga på en aprilia rs, men om du drar en ostrypt/trimmad aprilia rs så betyder det att din tzr har bättre acc en min ktm upp till 70? LOL

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
what -? upp till sjutti? snarare hundratio innan plast raketen börjar komma ifatt

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
back to topic går motorn inte alls på lägre varv (kanske under 3500) = dåliga kolvringar
kompet räcker inte till

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Har oljan tagit slut, så har har den blivit för varm och kolvringarna har värmenypt.
Resultat: Ny Kolv
Ny Cylinder
Nya Packningar osv...
Hör med Björn Andersson på Racingkonsult AB....
Dock rekomenderar jag dig att kolla cylinder osv innan, försäkerhetskull.

Om oljan tagit slut måste du dessutom lufta ur oljesystemet efter start, om du monterar bort högerkåpan, så finns oljepumpen bakom en liten plastkåpa.
på oljepumpen finns en "luftningsskruv".

lycka till :tummenupp

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
TurboTorsk skrev:

Tack på Förhand.

M.V.H//Gabriel

Är du seriös?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hur kan du köra utan olja. eller tog den slut. när du passar på att byta kolv o cylinder så kolla vevstaken och ramlagrena som antagligen e slut dom med. 0.3mm max i spel på vevstaken..
lycka till

//Niklas

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Dizzy skrev:

HAHAHA :tungan :1pajas

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
TurboTorsk skrev:
...

det var ett tag sen ja va ute och åkte och så helt plötsligt så stannar den bara det var som om ja skulle få bensinstop men bensin hade jag, fast det var bara det att oljan var slut , men jag har hört att den inte ska stanna för att oljan till bensinen är slut!!!???

...

du tror inte att oljan uppfyller någon viktig funktion på din motorcykel?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...