Hjälp mig nån!!!

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
flyg eller tåga upp

någonstans i umeå eller dess "närhet" borde man kunna hyra en "hyr här -lämna där" skåpbil, dvs som man kan med släp.

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Fan vad bökigt det känns, det dyker massa andra frågor. Han sänkte priset lite för resan och allt som hör till men vad surt om man kommer där och han inte vill sölja längre för det nya priset istället blir det köp för ordinarie pris eller ta tåget hem, eller om man kommer upp och hojen ser ut som fan, o enligt honom ser den fin ut (tolkningsfråga) faaannnnn, varför just umeå. sen så tittade jag på en annan hoj som e mycke närmare men annonsen såg lite oärlig ut. det var en cbr 954 -03 men den hade bara gått 400mil, låter lite väl lite, eller????

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
Ett tips till dig:
Har du hittat en hoj du verkligen är "kär" i och det känns rätt med annonsen, bild, säljare etc så ska du INTE tveka och hålla på.. ÅK dit. Det är värt ändå ifall det skiter sig och hela hojen är demonterad och startar inte när du kommer dit, men hur stor är chansen att det händer?

Du kommer ångra dig mer ifall den säljs till någon annan, sen ska du alltid komma överens om priset innan och du har ju redan gjort det, varför ska han neka dig köp? Låter inte ens rimligt.

Sen kommer hojen med 99% säkerhet ha skavanker eller saker som ska/bör bytas, så är det med allt, du köper en begagnad hoj. har du fått ett bra pris och skicket är bra så är det inget snack.

Go for it!

Heale

Guest
Satte mig på tåget o åkte 120 mil enkel o sen hoj hem när jag hittade min förra hoj. Lätt värt det och riktigt kul. Fick lite tid direkt att lära känna min nya älskling:)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nog för att vi bor i ett U-land transportmässigt men nog är det som tidigare skribenter sagt:
Känns det bra med säljare och allt så åk bara. Jag har tjöpt 4 hojar inalles. Närmsta har varit 25 mil bort. Annars 100mil i snitt. Har åkt och tjört tillbaka 2ggr, åkt och skickat tillbaka mha av lastbil 1gång, tjöpt mha ombud 1gång. Ingen av gångerna har det varit problematiskt eller jobbigt.
Kom överens innan bara. Garantera skick och pris så är det ju bara att ta flyg eller tåg och hämta hem.
You can do it.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Fan vad bökigt det känns, det dyker massa andra frågor. Han sänkte priset lite för resan och allt som hör till men vad surt om man kommer där och han inte vill sölja längre för det nya priset istället blir det köp för ordinarie pris eller ta tåget hem, eller om man kommer upp och hojen ser ut som fan, o enligt honom ser den fin ut (tolkningsfråga) faaannnnn, varför just umeå. sen så tittade jag på en annan hoj som e mycke närmare men annonsen såg lite oärlig ut. det var en cbr 954 -03 men den hade bara gått 400mil, låter lite väl lite, eller????

Gå in på Umeå Motorcykelklubb och kolla med grabbarna om nån är sugen på att kolla på den åt dig...

http://www.facebook.com/groups/6424735535/

Hälsa från Pippi

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Jag tackar alla som skrivit, det underlättar faktiskt att ta ett beslut när man får en hel del stöd/medhåll eller om man vill kalla det för pepp. Ska ringa säljaren och höra lite mer med han. thnx folks:krama:krama

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Jag skulle behöva hjälp med att få hem en xr600 frå köping - umeå :(
Kan inte köra upp den heller för att det följer med en jefla massa reservdelars

Och här sitter jag i Bromma med bil och släp och funderar på hur jag smidigast hämtar hem en obes XL500 från Ö-vik. :va

/e

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Och här sitter jag i Bromma med bil och släp och funderar på hur jag smidigast hämtar hem en obes XL500 från Ö-vik. :va

/e

Ja visst, en jävla knipa..

Glömde säga att den är obes den med, har varit på tal om att köra upp den..

Jävligt dyrt att köra och hämta ju :gnissla Man skulle haft en skåpis

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...