Hjälp mig ta beslut om hojköp!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
lorkan skrev:
2639280 Jag hade köpt en som gör att man ser jävligt lugn ut när polisen stannar en.

(Om jag nu hade för vana att köra väldigt för fort alltid och alltid försöka dra polisen om dom försöker stanna mig.)

Och den har dessutom wheelad, stoppied och buskörd-garanti. :tummenupp

wheelad och buskörd garanti får man på köpet. stoppie garanti kan
jag dock ej skicka med för jag kan inte göra stoppies

stefur skrev:
2639369 00-01 har uppdaterad på många punkter, speciellt växellådan utan barnsjukdomarna.
Om du inte har kravet att känna dig speciell (rettan är en dussinhoj) så är rettan mest hoj för pengarna av alla 1000cc hojar.
På våren är det svårare att pruta, många kör ett tag till om dom inte får vad dom vill för hojen.

utan barnsjukdomar låter bra.

jag vill inte känns mig speciell. jag gillar ju att köra fort så jag vill bara smälta in i mängden och vara svår att urskilja från andra :tummenupp

var tror ni om den här hojen?
http://www.blocket.se/vi/9739924.htm?ca=11_s
kan detta vara ett alternativ till en r1? vikt/effektförhållandet måste väl nästan vara lika bra. den blev väl årets hoj det året. hur är sittställningen på en sån här? jag gillar inte skarp knävinkel. r1'ans knävinkel är underbar, jag kan tänka mig att den är lite värre på denna hoj?

Last edited:

Nicotin

Guest
Jag skulle hellre satsa på en gixxer 1000 02-03.

Rettorna är fina dom med och finns ju massor av dom plus att det finns mängder av reservdelar om ngt skulle hända....

Men som ngn sa, satsa på -01 och framåt...

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
stefur skrev:
2639369 00-01 har uppdaterad på många punkter, speciellt växellådan utan barnsjukdomarna.
Om du inte har kravet att känna dig speciell (rettan är en dussinhoj) så är rettan mest hoj för pengarna av alla 1000cc hojar.
På våren är det svårare att pruta, många kör ett tag till om dom inte får vad dom vill för hojen.

Eller köp en 02-03 :a dessa är ännu bättre låda och uppdaterade på flera punkter, eller en 04-05:a dessa är ännu bättre eller en 06:a som är ännu bättre... eller en 07:a som är ännu bättre ??

Någonstans drar man gränsen, finns alltid bättre.. Jag hade själv en 99á och det var lite barnskjudommar kanske, men detta åtgärdades ju!
O den gått 3000 mil är den nog rätt ok och är den sedan bara servad som den skall så rullar den nog många mil till!

Slå till!! :yoparty

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
MrTombola skrev:
2638427Vill inte skrika "räven kommer..." innan man vet ngt hur det hela går.
Varför gör du det då? Även om den värsta skräckpropagandan besannas är det ju småpengar i sammanhanget. Men visst, är inte hojåkandet viktigare än så för dig så ska du förstås sluta åka.

Ursäkta mitt gnällande, men det här eviga tjatet om trafikförsäkringen är bara såååå tröttsamt.

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Jag vill gärna sticka ut hakan lite och påstå att höst och vårpris är rätt mycket blaj nu för tiden. Kanske var det annorlunda förr när inte internet och blocket fanns utan bara annonsering i tidningar. Folk har en tendens att tro att något som ex kostar 45.000 på hösten plötsligt är värt 55.000 på våren, då en årsmodell äldre. Dessutom kommer nya trafikskadekostnaden höja försäkringspremierna och dumpa priserna i vår, vilket även nya modeller i viss mån gör. Själv köpte jag en Honda firestorm i våras och sålde den med 5000 i vinst i oktober efter 500 körda mil. Då hade jag köpt ett nytt bakdäck + all service etc och ändå gått plus. Folk som köper på hösten verkar tro att det automatiskt är höstpris eftersom det är höst, och är nöjda med att göra ett klipp. Att priset är samma ett halvår senare då pengarna dessutom haft chans att förränta sig på banken tänker de inte på i sammanhanget. Jag kommer köpa en ny först i vår, om det inte dyker upp något extremt bra erbjudande innan.:tummenupp

edit:stav

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag en annan r1 på gång. en 00 som gått jättekort för 50.000 som ska vara i jättebra skick. ska kolla på den om någon dag.

jag börjar dock fundera på om man inte skulle importera en hoj från tyskland. r1'orna tycker jag inte är nå billiga på www.mobile.de utan de kostar ungefär som i sverige, lite billigare bara. gixxer 1000 är dock brutalbilliga i tyskland. för 40 till 45 tusen kan man välja och vraka bland 01'or som ligger runt 3000 till 4000 mil. det känns jäkligt billigt tycker jag.
är dock helt okunnig angående import så det känns lite sådär.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Checka in min hoj. Länk finns i min signatur. Jag har funtat lite på att byta till en motard också.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
RoLLER skrev:
2640722 Checka in min hoj. Länk finns i min signatur. Jag har funtat lite på att byta till en motard också.

Lungt körd till och från kyrkan på söndagar. Övrig tid har den stått i varmgarage eller?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...