Bubbas
nähä, om man skulle...
180 hk på kroatiska vägar. Det kvittar nog...
Ta det billigaste, så blir du inte alltför besviken.
Om enda skillnaden mellan vanliga power och 2ct är skuldrorna bör ju 2ct inte ha svårare att få upp värmen eftersom skuldrorna rimligen bör ha en mjukare mer klibbig kontruktion än mittdelen. Det jag hörde (som förvånade mig) var att 2ct skulle ha svårare att få upp värmen vid vanlig körning och därför var halare i början eller vid kallare väglag.
Vad är sant?
Tack /D.
Jag har inte jmf tiden det tar att få upp värmen i power kontra 2ct. Båda däcken är Gatdäck. Du behöver inte ligga och "värma däcken".
Menar du att du sätter dig på hojen, drar iväg och kastar ned knät i backen i första svängen eller??
Enda orsaken som jag ser det till att köpa 2ct kontra power är om du planerar att köra mycket bana.. Av den orsaken att den skuldrar greppar lite bättre...
Kör du bara gata så spar ca 300kr och köp vanliga power...
Man kan snabbt köra slut på ett bakdäck om man vill.. Allt hänger bara på hur våldsamt du gasar... Hur mycket luft du kör i däcket mm.
Ett vanligt fel många gör med power är att köra på för lågt lufttrcyk.
Kör du dessutom långa högfartsturer så dödar du ett däck fort.
Har kört power i 3 säsonger och får ut ca 5-700 mil. Dunlop 208 gav några fler mil.. och då med 2 bandagar samt längre högfartsrepor... Men dunlopen är helt värdelöst när det är kallt och blött ute.
180 hk på kroatiska vägar. Det kvittar nog...
Har du 190 bak så är det garanterat 190/50-17 som du letar efter!!
ca 2850kr för ett par till din moppe eller ca 1650kr för ett bakdäck!!
/Fürstenhoff.
O www.mcdackonline.com tar 1431:- för ett sport o 1587:- för ett power.....
Kanske lite OT..
Har en snabb fråga om storlek då jag planerar att köpa pilot. Rekomenderad storlek bak till min gsx-r är 190/70. Storleken verkar dock inte finnas någonstans där jag söker. Kan man gå ner i storlek utan problem? I sådant fall vad?
Mvh Mitch
Hoppla ??..Är det 2ct vi snackar om ??... Kunde inte utläsa det ur denna texten..... Ber allra ödmjukast om ursäkt !
1900kr monterat och klart i från en handlare som köper direkt av Michelin är sjukt bra då Michelin Sverige lever i sin egna lilla värld!!
/Fürstenhoff.
Fortfarande sjukt bra pris!!
/Fürstenhoff.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|