Hjälp mig välja mellanklasshoj?

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Du kan ju kolla upp ducatis servicepriser också ;)

Vill jag verkligen detta? ;)

Kom på att jag ju faktiskt kört körskolans F650GS (den nya från 08) i strypt skick. Var faktiskt en helt ok körupplevelse. Har ju kanske inte utseendet med sig som andra hojar som nämnts men rent praktiskt tror jag den är väldigt svårslagen.

Körde en exakt likadan, strypt. Rörde på sig helt okej för 30häst! Men ack så dyra dom är!

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Vilka årsmodeller är det med fögge? Vill helst undvika fögge.

Sa ju aldrig att den skulle vara strypt 365dagar om året ;)

Kawasaki Z750/Z1000 tankar om dessa?

Om du ändå ska vara ostrypt varför ska du då sälja Daytonan?

Hedlund85

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2012
Hoj
Ktm 690sm -09-Såld Sv1000N -04
Kan tillägga att jag själv ska serva min 690sm nu snart då den närmar sig 1000mil.
var och hörde med bergmans motor (borås) om priser. 4000 pix skulle dom ha för kalaset och då ingick en skön mappning!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
En schysst street 600cc från rätt sida om 2000 talet kostar inte särskilt mycket. På med clip on styre och du får en helt annan känsla för hojen. Ser mycket bättre ut rent estetiskt att luta sig framåt när man kör. Köra bekvämt får man göra när man är gammal, om ens då! När man är ung och snygg måste man ju få lida lite;)

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Om du ändå ska vara ostrypt varför ska du då sälja Daytonan?

Daytonan passar inte mig just nu, sen har jag ingen lust att lägga 4000kr på strypning för att få den att se ut som 25kw på pappret.

Köp min hoj så har du en bra hoj som inte gått långt;)

Haha jo visst ;)

Kan tillägga att jag själv ska serva min 690sm nu snart då den närmar sig 1000mil.
var och hörde med bergmans motor (borås) om priser. 4000 pix skulle dom ha för kalaset och då ingick en skön mappning!

Jo men det är fortfarande lite rejält upplever jag, ER-6an kostar runt 1500-2000kr.

En schysst street 600cc från rätt sida om 2000 talet kostar inte särskilt mycket. På med clip on styre och du får en helt annan känsla för hojen. Ser mycket bättre ut rent estetiskt att luta sig framåt när man kör. Köra bekvämt får man göra när man är gammal, om ens då! När man är ung och snygg måste man ju få lida lite;)

Jag tycker inte om clip-on, personligen tycker jag att det ser minst lika bra ut med ett vanligt styre ;) Så ser man inte ut som man fått en spark i skrevet heller ;)

Hur är det med KTM 640? Samma sak som 690n eller?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hade tidigare en er-6f , kanon hoj som går att leka med om man vill.
Inte bäst på något men fixar det mesta, ungefär som den hoj jag kör nu, dock har VFR:n bättre bottendrag.

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
Jag har själv inte kört MT03, men de ser tämligen bekväma ut, även med passagerare. Som du säger är det inga större problem att byta drev, så ifall hojen tilltalar dig, så tycker jag du ska gå på den. Du kan ju dreva upp den rejält för långresorna, och det kostar inte många kronor.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Daytonan passar inte mig just nu, sen har jag ingen lust att lägga 4000kr på strypning för att få den att se ut som 25kw på pappret.[/B]

Bara av ren nyfikenhet; vad består strypningen av när det är så dyrt?

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Usch fy på mig! Efter massa provkörningar slutade det med att jag skrev på papper för en helt ny KTM Duke 2012, blir att äta nudlar ett tag framöver! :fyllisar
Leverars lämpligt nog på min födelsedag på tisdag!

Kjellper, det som gör att strypningen blev så dyr är för att dom måste tillverka en.

8c1201223645P37f7.jpg

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...