Hjälp mig välja rätt mc-stövlar!!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
På mina fötter sitter Supertech R som en påse nötter, men SMX-plus sitter å andra sidan kanon. Ett tänkvärt alternativ iaf. Men, självklart, om S R passar dig är det bara att köpa. Kanonstövlar.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Om du bryr dig om dina tassar så prova ett par Daytona Security Evo 3.

Dom är dyra som &/%&/%! men värda vartenda korvöre. Rekommenderar inte att man testar dom innan man förhandlat klart med banken, för alla vanliga 2000-kronorsstövlar känns som att åka omkring med tretorn gummistövlar på foten i jämförelse sedan.

90% av alla spejsiga "skydd" på "vanliga" stövlar verkar ju bara vara för att det skall se säkert ut när man kikar på stövlarna i butiken. Kläm på ett par Daytona och jämför. Skit sedan i att betala för helsystem som man ändå inte får ha på bandagarna utan dbkiller och lägg pengarna där dom gör nytta den dagen du går omkull och får hojen över foten.

Andra forummedlemmar kan ju berätta om hur lång rehab det är när man mosat en fot.

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e
priset är ju perfekt för en studerande:rolleyes:

(sen är biltemasstövlar för övrigt helt ok:))

Drog ut mina biltemastövlar på ett rejält eldprov idag, det fullkomligt ösregnade och jag körde medvetet igenom ett par stora pölar också.

Tja...dom sitter bra men skyddar mot regn och väta gör dom jävlar inte. :)
Var riktigt blöt om fötterna när jag kom hem.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Håller med psxccare. Daytona Security Evo är grymt bra. Är fruktansvärt nöjd och känner mig trygg i mina.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om du bryr dig om dina tassar så prova ett par Daytona Security Evo 3.

Dom är dyra som &/%&/%! men värda vartenda korvöre. Rekommenderar inte att man testar dom innan man förhandlat klart med banken, för alla vanliga 2000-kronorsstövlar känns som att åka omkring med tretorn gummistövlar på foten i jämförelse sedan.

90% av alla spejsiga "skydd" på "vanliga" stövlar verkar ju bara vara för att det skall se säkert ut när man kikar på stövlarna i butiken. Kläm på ett par Daytona och jämför. Skit sedan i att betala för helsystem som man ändå inte får ha på bandagarna utan dbkiller och lägg pengarna där dom gör nytta den dagen du går omkull och får hojen över foten.

Andra forummedlemmar kan ju berätta om hur lång rehab det är när man mosat en fot.

instämmer helt, jag är en av dom som har erfarenhet av svåra fotskador.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Drog ut mina biltemastövlar på ett rejält eldprov idag, det fullkomligt ösregnade och jag körde medvetet igenom ett par stora pölar också.

Tja...dom sitter bra men skyddar mot regn och väta gör dom jävlar inte. :)
Var riktigt blöt om fötterna när jag kom hem.
vet också att dom inte är alltför vattentåliga..

använde dom på uppkörningen, och självklart så regnade då, var inte alltför torr om fötterna när jag sen fick lappen:rolleyes:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring