Som andra sagt tidigare så är det ditt intresse som borde styra när du ska välja. Vet inte vad du har för motiv till att inte vilja flytta till en utbildning som du ska ha som grund för ditt yrkesverksamma liv men jag tycker att det låter lite kortsiktigt. Om det finns jobb eller inte är självklart viktigt men jag tror att det där går upp och ner inom alla "rejäla" utbildningar. Ingenjörer, läkare, lärare etc. får jobb förr eller senare om de inte har snöat in på någon omöjlig eller obsolet nisch eller teknik.
Vet inte hur du har tänkt att inte leva knapert som student. Du kanske är stormrik/har generösa föräldrar/jobbar extra. Med när allt är betalt i månaden så blir det inte så mkt över men det är ett i mångt och mycket ett skönt liv med mycket frihet. Man kan hoppa någon föreläsning mitt på dan för att ta hojen på en tur. I de större studentorterna finns det fester/aktiviteter av väldigt skiftande slag som kan möta de flesta smaker. Vad jag vill säga ar att studenttiden inte är något som ska "klaras av" utan något som ska upplevas
Visst har man haft ont imagen inför tentor/inlämningar men på det stora hela så är det återkommande parenteser i det stora hela.
Själv läser jag 4e året på Väg och vatten med inriktning på management i byggsektorn (civ.ing.) på Chalmers och byggsektorn har stort rekryteringsbehov så jag är inte orolig över att behöva gå arbetslös. Chalmers har dessutom infört 3+2 årig utbildning med en kandidat efter 3 år.
Min kontenta är att välj det du är intresserad av och har du möjlighet så flytta dit utbildningen finns. Lycka till! Nu väntar böckerna. Tenta på onsdag..