Och hur länge tror du den håller då?grattis du har en hoj som går att trimma nästan gratis. Steg 1 är ju att sätta i bästa tänkbara filter och det är kn. och ha luftburken maximalt öppnad. Sedan så räcker det långt med endast ett öppet slipon och inbestyckning för detta såklart. Nästa steg blir att ta lös toppen och porta den . Även förgasaren är otroligt bra,, går att få upp till jag brukar få till 43mm och jag sätter även i powerblade infräst i insugstratten + Boost special turbuleceriktare. I samma veva som toppen portas så brukar jag plana runt 1mm för att få upp kompförhåll något fördelen med denna motor är ju att den redan har bra komp-f så någon ny högkomskolv behöver ej kostas på. Då har man bäddat för en trimmkam ex tornados steg2 (g2) är lämplig
Med alla dessa modds kan jag garantera 70 bakhjulskusar 74nm (gäller med Boost special plastportat då)
kanon.kan man modda orginaldämparen något? typ ändra innerdämparen eller minska på stoppningen?Få upp förgasaren?menar herr boost att jag ska borra upp insuget till 43 mm?
grymma grejer.Får nog bli att jag lämnar bort portningen till någon som kan.måste jag ställa in förgasaren om jag moddar så som du sa med nytt 50 mm perfo rör?
Och hur länge tror du den håller då?
Bör inte gå över 60 bakhjulskusar om man vill ha någorlunda hållbarhet på motorn, enligt min åsikt.
en riktig krigare på jakt efter hästar...coolt.Du måste ha jävla löd i hondan..vad menar du med fullgaskörning och kolla färgen på stiftet?
ööhh...okej.låter vettigt??..vart får du allt ifrån.jag ska testa testa din teknink.om jag fattat dig rätt så sitter det två oliks munstycken i förgasaren?
Ett lågfarts och ett högfarts munstycke?
kanon.har du någon trimm verksamhet uppe i "krammpan"
Och hur länge tror du den håller då?
Bör inte gå över 60 bakhjulskusar om man vill ha någorlunda hållbarhet på motorn, enligt min åsikt.
Har hållt på en jävla massa med min 450EXC nu med Keihin FCR39 och fick till det väldigt bra med min hemmameckade topp, borrad luftburk osv. med 210 huvudmunstycke, 45 lågfart. Fick upp den på 5an utan koppling mot 3an tidigare, en jävla skillnad.
Dock så borrade jag min förgasare idag till alldeles för stor diameter, 44mm.
Ser 3 alternativ...
1) Bygga insprut, har jag alltid velat göra.. .känner en del som gjort det på bilar (VEMS, Megasquirt osv).
2) Köpa annan fugge, typ Mikuni TM40 eller annat för ~2500kr
3) Försöka få till den jag har, har ju 210 munstycka och 44mm numera.
Får bara igång den på tomgång, sen tvärdör den... men låter GRYMMT fräckt på tomgång numera.
Vad tycker ni ?
skiten.?..vill få lite mer fart ur kuvan på min motard.inte köpa fartvidunder.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |