Okej, jag är ny på hoj, cirkus 500mil. Men nu känner jag att jag vill men samtidigt vet jag inte hur mycket jag kan lägga ner hojen. Problemet ligger i att jag inte "litar" på däckens fäste mot vägen. Jag förstår att gränsen är nådd med råge om jag skulle hamna i diket men vad kan jag göra för att övervinna min rädsla för totalt släpp?
Jag kör en Yamaha FZS 600 och vet att det är en maskin som ska gå att "köra" mer än jag gör.
Jag har gansk nyss flyttat utanför min hemort och vägen mellan hemmet och jobbet är relativt ny för mig, har kört den en hel del med bil men inte med hojen så vägen är bekant. Men grus/sten och spårig körbana känns i kurvorna och det är detta jag känner problem inför...
Vad fan ska man göra?
Mvh "Trött på mej själv och trött på att köra som en kärring" ( )
P.S Snälla, ge mig tips & råd för bättre självkänsla och tillit till hojen!
Jag kör en Yamaha FZS 600 och vet att det är en maskin som ska gå att "köra" mer än jag gör.
Jag har gansk nyss flyttat utanför min hemort och vägen mellan hemmet och jobbet är relativt ny för mig, har kört den en hel del med bil men inte med hojen så vägen är bekant. Men grus/sten och spårig körbana känns i kurvorna och det är detta jag känner problem inför...
Vad fan ska man göra?
Mvh "Trött på mej själv och trött på att köra som en kärring" ( )
P.S Snälla, ge mig tips & råd för bättre självkänsla och tillit till hojen!