Hjälp mig!

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Gs500e
Klädval... Hjälp mig!

Jag kan inte bestämma mig, velar som fan vilka kläder jag ska ha. Snälla hjälp mig!
Jag har köpt en hjälm (shoei raid) och ett par boots (oxtar tcs gore), dock kan jag inte bestämma vilka kläder jag skall ha. Jag har ju bara en mellanklasshoj, men tänker väl köpa större sedan så klart.
Jag har kommit fram till två alternativ: antingen Alpinestar Tz-1, eller ett allvädersställ från Arlen ness (bifogar bild)

Jag vet att skinn är att föredra säkerhetsmässigt, men särskilt praktiskt är det ju inte. Dessutom tänker jag att man kan komplettera med skinn sedan, prisskillnaden mellan de två spelar ingen roll. Vad tycker ni? Är det inte så att många har både-och? Snälla hjälp mig!!! Jag blir galen av allt velande fram-och-tillbaka... Ös på med kommentarer är ni schyssta......

Bifogat

• Jacka.jpg
    Jacka.jpg
    10.1 KB · Visningar: 40
Last edited:

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Gs500e
Dessutom skulle jag ha 46 i storlek på skinn, och jag växer säkert ur det med tiden (är på väg upp viktmässigt) Säkert inte helt lätt att kränga av en sådan uddastorlek, eller vad tror ni? Å andra sidan är det klart coolare med skinn... Fan vad svårt det skall vara.... :3freak

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Skinnställ töjer ju sig:hihi

Och om du köper det 2-delade TZ-1 stället så kan du ju bara fixa en ny jacka eller byxor om det blir för litet.
Har själv TZ-1 ställ fast helställsvarianten.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Tycker du inte att skinnställ är praktiskt så köp inte skinn. Det viktigaste är faktiskt inte om du köper skinn eller gore-tex, utan att du faktiskt använder skyddskläderna. Det kommer du inte göra om du inte gillar att ha dem på dig.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Har krashat i TZ-1 och fick inte ens ett blåmärke (om vi bortser från benet som slogs sönder). Kan klart rekommendera det. Köp det, ställ dig i duschen och gå sedan ut och kör hoj några timmar. Det kommer sitta som en smäck.

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
A.K.O.A skrev:
Jag kan inte bestämma mig, velar som fan vilka kläder jag ska ha. Snälla hjälp mig!
Jag har köpt en hjälm (shoei raid) och ett par boots (oxtar tcs gore), dock kan jag inte bestämma vilka kläder jag skall ha. Jag har ju bara en mellanklasshoj, men tänker väl köpa större sedan så klart.
Jag har kommit fram till två alternativ: antingen Alpinestar Tz-1, eller ett allvädersställ från Arlen ness (bifogar bild)

Jag vet att skinn är att föredra säkerhetsmässigt, men särskilt praktiskt är det ju inte. Dessutom tänker jag att man kan komplettera med skinn sedan, prisskillnaden mellan de två spelar ingen roll. Vad tycker ni? Är det inte så att många har både-och? Snälla hjälp mig!!! Jag blir galen av allt velande fram-och-tillbaka... Ös på med kommentarer är ni schyssta......

Du verkar ju vara en förnuftig prick med svaret själv. Hade liknande funderingar när jag påbörjade min hojkarriär. Blev allväderskläder först. Ska komplettera med tvådelat ställ nu till sommaren.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln