Lumbusmaker
Ny medlem
- Gick med
- 2 Mar 2022
- Hoj
- Yamaha R1 2006
Halloj, jag behöver internetvärldens professionella hjälp!
Jag har en full stock Yamaha yfz-R1 2006 som jag kommer att moda. (förutom suspension, det är nytt och bättre)
Tanken är att dra på Slip-on (som jag redan köpt), detta betyder även att jag kommer att ändra till ett high performance luftfilter och göra en ECU flash. Ni som vet varför detta är viktigt att göra, ni vet
Min Mekaniker som gör detta åt mig är grymt duktig och har hjälp mig med andra hojar förr, nu vill han att vi tar ett steg längre och mappa hojen i bänk så att vi får en perfekt mappning. Med det sagt så har jag då börjat fundera på att även installera en Quick Shifter vilket innebär att jag måste få det med i bänkningen och flashen.
(Hojen kommer användas på bana 3-5 gånger per år om inte mer).
Prismässigt snackar vi total 20-22k för mappning i bänk av aip/tps/ign/stp samt justering av RPM, sen har vi även installationskostnad för Y-pip, slip-on, luftfilter, block off sats avgasrening samt koppla bort avgasventil mekaniskt och digitalt, installera Quick Shift och ECU flash.
Allt det här kommer själv klart att göra hojen % bättre på en del olika sätt men det är en saftig kostnad, jag skulle egentligen vilja fråga er om ni tycker att allt det här är värt det eller är jag ''in over my head''?
Tacksam för seriösa svar!
Jag har en full stock Yamaha yfz-R1 2006 som jag kommer att moda. (förutom suspension, det är nytt och bättre)
Tanken är att dra på Slip-on (som jag redan köpt), detta betyder även att jag kommer att ändra till ett high performance luftfilter och göra en ECU flash. Ni som vet varför detta är viktigt att göra, ni vet
Min Mekaniker som gör detta åt mig är grymt duktig och har hjälp mig med andra hojar förr, nu vill han att vi tar ett steg längre och mappa hojen i bänk så att vi får en perfekt mappning. Med det sagt så har jag då börjat fundera på att även installera en Quick Shifter vilket innebär att jag måste få det med i bänkningen och flashen.
(Hojen kommer användas på bana 3-5 gånger per år om inte mer).
Prismässigt snackar vi total 20-22k för mappning i bänk av aip/tps/ign/stp samt justering av RPM, sen har vi även installationskostnad för Y-pip, slip-on, luftfilter, block off sats avgasrening samt koppla bort avgasventil mekaniskt och digitalt, installera Quick Shift och ECU flash.
Allt det här kommer själv klart att göra hojen % bättre på en del olika sätt men det är en saftig kostnad, jag skulle egentligen vilja fråga er om ni tycker att allt det här är värt det eller är jag ''in over my head''?
Tacksam för seriösa svar!