Hjälp någon.. Har ett konstigt läte från motorn

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Nu är det såhär att jag har bytt cylinder/kolv men ljudet är kvar.. vad göra?.. det var inte kolvringarna.. är det någon risk att köra med ljudet.. :4skrika

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Allvarligt talat har du inte ens rivit motorn och kollat så allt står rätt till efter att du fått hål i kolven? Var tror du materialet från kolven kan hamna?

Hoppas att du inte sabbat den nya kolven

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Anton_Ljunghusen skrev:
Bytte du lager?
Nej... vevstakslagret bytte jag för 200 mil sedan innan incidenten där även staken byttes och veven balancerades.. (dyrt)
TheDiversion skrev:
Dom första 2 sakerna jag tänket på :)

Tippar ändå mest på alt. 2: något lager....
Bitar från kolven kan ha åkt ner i vevhuset och levt djävul?
Jag kollade noga på vad som gjort vad och det var bara pulver från kolven som hade åkt ner i vevpartiet.. liknande små spån.. pratade med en MC kunnig god vän till min far som påstod att små aluminiumspån inte skulle göra vevstakslagret någon skada pga att det lagret är gjort i ett annat mycket hårdare material bla bla.. ja du vet.. lite spån sa han skulle agera frukost om dom kom in i lagret.. däremot så har jag bytt kolvbultslagret

Anton_Ljunghusen skrev:
Allvarligt talat har du inte ens rivit motorn och kollat så allt står rätt till efter att du fått hål i kolven? Var tror du materialet från kolven kan hamna?
Hoppas att du inte sabbat den nya kolven
Hojen går bra.. kört ca 70-80 mil nu med kolven i + 20 med den dåliga kolven jag hade satt i temporärt och det funkar.. har belastat hojen extremt hårt men inget rasar.. ljudet är återkommande när motorn har fått arbeta lite.. det vill säga när jag legat och varvat.. det är som sagt kvar när jag gått ner i varv och försvinner efter några sek.. Kan det vara något i lådan kanske?.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
TheDiversion skrev:
Är du säker på att det itne är nåt annat som låter? vibrerar eller nåt?
det låter från motorn.. ett SHHHH ljud.. har haft ner hela hojen i vinter och lackat ramen så allt är fastskruvat av migsjälv.. det vet jag nu att allt sitter.. finns inget som glappar... om inte nu fotpinnarna låter SHHHHH vilket jag inte tror.. sen har man ju fötterna på dom.. ne.. inte för att göra saken löjlig men jag kan inte komma på nåt annat på hojen.. måste vara motorn... och som sagt så vet jag inte så mycket som kan låta så.. det kom i samband med motorhaverin där så jag antar att det skulle kunna vara vevlagret eftersom det är det enda jag inte bytt efter haverin då de var nytt strax före det..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln