Hjälp om bakdäck?

Bjänka

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
Honda xr 250
Hej. jag har en honda xr 250 som bakdäcket på den börjar se slutet. Men Däckdimensionen på bakdäcket är 4.40-18 och jag hittar inga däck till den på nätet förutom några dubbdäck. så jag undrar om det går sätta annat backdäck med ett annat nummer. vilka kan gå?
blir tacksam för varje svar.

du kan köpa ett"vanligt" 18" däck. typ 110-18

110/100-18 funkar o säkert 120/90 o 130/80 ,:tummenupp prova biltemadäcket som kom nu i höst, flera som provat är helnöjda med det

110/100-18 funkar o säkert 120/90 o 130/80 ,:tummenupp prova biltemadäcket som kom nu i höst, flera som provat är helnöjda med det
Jag jar precis krängt på biltemas bakdäck och har hunnit åka ett stubbrace med det. Tyckte det var kanonfäste. Kan inte annat än rekomendera det jag också. :tummenupp

Sen kan det vara till hjälp att förklara att 4,40 är bredden på däcket i tum, och 18 är diametern på fälgen i tum. Och det de andra talar om är bredd i mm snedstreck profilen på däcket minus diametern på fälgen.

Ett 4,40 tum brett däck e samma som ett 111,76 mm brett däck, så 110/100-18 e typ samma sak som ditt 4,40-18. 120/90 e lite bredare och ungefär samma höjd. (=

ok. men vilket är det klokaste valet ? ett 110/100-18 eller ett 120/90-18 ? Vilket passar bäst utav dem ?

ok. men vilket är det klokaste valet ? ett 110/100-18 eller ett 120/90-18 ? Vilket passar bäst utav dem ?

Båda funkar utan problem, inte jättestor skillnad. Kör som mats757 säger annars, det smalare.
Vad är det du kör mest?

Det lär ju bli efter en kuvig grusväg, traktorsvägar i skogen, stigar samt att köra lite här och vars i skogen.

Det lär ju bli efter en kuvig grusväg, traktorsvägar i skogen, stigar samt att köra lite här och vars i skogen.

Jag skulle satsa på ett 110-däck:tummenupp (tveklöst)

breda däck är bra i sand och lera, om man har mycket effekt, de fungerar dock sämre i spår och i skogen,

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back