Mookie
Har katt.
- Gick med
- 7 Apr 2003
- Hoj
- VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Vi ska semestra i staterna i sommar och hälsa på några vänner till min fru. Hon jobbade som aupair i vegas så nu tänkte vi åka och hälsa på "hennes familj" och några andra hon lärde känna under den tiden.
Nu kommer vi att få låna en bil av en av hennes bekanta under tiden vi vistas där. Frågan är ju då vad som gäller för mig som Icke amerikansk medborgare, är mitt körkort giltigt om jag har med ett internationellt körkort? Gäller bilförsäkringen om jag kör?
Vad annat måste jag tänka på?
Jag har sökt på nätet men hittar endast information om vad som gäller ifall jag hyr en bil, inte om jag kör en bil som är registrerad på någon annan.
Nu kommer vi att få låna en bil av en av hennes bekanta under tiden vi vistas där. Frågan är ju då vad som gäller för mig som Icke amerikansk medborgare, är mitt körkort giltigt om jag har med ett internationellt körkort? Gäller bilförsäkringen om jag kör?
Vad annat måste jag tänka på?
Jag har sökt på nätet men hittar endast information om vad som gäller ifall jag hyr en bil, inte om jag kör en bil som är registrerad på någon annan.