Tjena!
Jag har en ombyggd leksak med en CBR 900 -95 motor på. Den har stått utomhus i 4 år, täckt av en pressening. Riktigt dåligt, jag vet hehe.. Men nu är det så.
Sist den var igång gick den fint med nya tändstift.. Aldrig krånglat.
Nu var det dags damma av monstret. Batteriet var dött så jag tog ett bilbatteri, och hojen började tända rätt omgående efter några småslag på startmotorn.
Sen startar den, rätt trött efter lååång tids vila.
MEN det sprutar soppa från bränsleingångarna i förgasarna. Det är ju 2 slangar som går upp från pumpen (antar jag att det är) till en varsin T koppling som går in i varsin förgasare. Där bensinen gå in sprutar den också ut. Motorn går knakigt..
Jag plockade isär flotörhuset och gjorde rent. (det var riktigt skitigt i 2 av 4).
Bytte sista bränsleslangbitarna till nya.
Samma knas fortfarande. Det sprutar rejält med soppa.
Kan det vara T kopplings ingångarna i förgasarna som strular?
Eller är det pumpen?
Har ni ideer??
Please!
Mvh
Jag har en ombyggd leksak med en CBR 900 -95 motor på. Den har stått utomhus i 4 år, täckt av en pressening. Riktigt dåligt, jag vet hehe.. Men nu är det så.
Sist den var igång gick den fint med nya tändstift.. Aldrig krånglat.
Nu var det dags damma av monstret. Batteriet var dött så jag tog ett bilbatteri, och hojen började tända rätt omgående efter några småslag på startmotorn.
Sen startar den, rätt trött efter lååång tids vila.
MEN det sprutar soppa från bränsleingångarna i förgasarna. Det är ju 2 slangar som går upp från pumpen (antar jag att det är) till en varsin T koppling som går in i varsin förgasare. Där bensinen gå in sprutar den också ut. Motorn går knakigt..
Jag plockade isär flotörhuset och gjorde rent. (det var riktigt skitigt i 2 av 4).
Bytte sista bränsleslangbitarna till nya.
Samma knas fortfarande. Det sprutar rejält med soppa.
Kan det vara T kopplings ingångarna i förgasarna som strular?
Eller är det pumpen?
Har ni ideer??
Please!
Mvh