Jag har nyss köpt en Ktm 640 lc4 o jag behöver lite tips om bakhjulsåkning.
Jag väger ca 65kg så jag har ganska svårt att rycka upp han..
Hur gör jag??
Tack för svar..
Jag har nyss köpt en Ktm 640 lc4 o jag behöver lite tips om bakhjulsåkning.
Jag väger ca 65kg så jag har ganska svårt att rycka upp han..
Hur gör jag??
Tack för svar..
Shit.. Värsta tekniken ni alla verkar ha.. jag vill dra upp den på kraft, ev. växla och hålla stadigt bara.. Körde 950 SM i helgen och tyckte den var knepig på tvåan.. !:an var tvärlung, men då är dte ju MKT mer motor än i 640:n,... jag måste öva öva öva öva öva..
Då borde ju alltså 950 gå att dra upp i typ 100 utan problem med er teknink?
660 i 140 knyck säger du? Då borde det gå att få upp min hoj i 120 tycker jag, iofs inte prövat än, men antar att man ska stå upp då.
Brukar rycka upp min på 2an, klarar mig ganska långt på den växeln om jag ligger på jämn gas på balansen tycker jag, växla har jag prövat på några gånger och lyckats några gånger, men problemet är att hitta en bra raka som man kan köra långt på bakhjulet på med lite trafik.
Chukabowa drar upp sin 525 på 6an i 130 typ och ligger på bakhjulet en bra bit så det går nog med din också philsson, gunga till hojen och gasa på sen, fast det är en hel del teknik inblandat antar jag.
Känns som det är bra mycket lättare att slå över också ju fortare det går, vinden lyfter upp hela hojen ju, kul när det kommer en vindpust när man ligger och balanserar liksom, då blir man allt lite svettig.
Blir nog att dra ut och öva långa wheelies för min del imorgon, och kanske köpa nytt bakdäck för det var fan vad snabbt motarden äter bakdäck.
Känns som det är bra mycket lättare att slå över också ju fortare det går, vinden lyfter upp hela hojen ju, kul när det kommer en vindpust när man ligger och balanserar liksom, då blir man allt lite svettig.
Blir nog att dra ut och öva långa wheelies för min del imorgon, och kanske köpa nytt bakdäck för det var fan vad snabbt motarden äter bakdäck.
Sjöborakan är ju lång och fin, men blåser ganska ofta sidvindar där, och är det mot all förmodan vindstilla så är väl polisen där.2845338Jag själv tycker att det är bra mkt lättare att wheela i högre hastigheter iom att du inte behöver resa hojen lika mkt. Vinden håller uppe hojen fastän att du inte har så mkt lutning på den.
Jag brukar köra på Lockarpsrakan eller Sjöborakan. Dom är raka och fina. Radical riders brukar avsluta sina onsdagsgas på Sjöborakan. Du får hänga på ngn gång .
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |