Hjälp/Tips på mitt datorbygge

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Länk till uppdaterade inköpslistan
Uppdateringar:
Tangentbord - dyrare
Nätagg - dyrare
Minnen - två små istället för ett stort
Ljudkort - bort
Som sagt räcker det mindre nätagget. Ska du plocka in något väldigt effektkrävande i datorn senare eller? Exempelvis ett högprestandagrafikkort. Om inte så finns det ingen anledning att ha större nätagg till den datorn.

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
Nej det tänkte jag inte. Men 650W kostar bara 200:- mer än 550W. 650W har 8 SATA-kontakter istället för 4. Och 650W borde inte arbeta lika hårt och därför hålla längre (datorn står på dygnet runt - året runt).

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
mm! läste om det en hel del och såg bilder på minhembio.com - suget blev för stort! :D

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Nej det tänkte jag inte. Men 650W kostar bara 200:- mer än 550W. 650W har 8 SATA-kontakter istället för 4. Och 650W borde inte arbeta lika hårt och därför hålla längre (datorn står på dygnet runt - året runt).
Okej du gör som du vill!
Ett Corsair VX Series PSU 550W 120mm fan kostar iofs bara 849 kr på datorbutiken.com. Sen tror jag inte att livslängden kommer att vara något problem med något av de nätaggregaten. Den enda rörliga delen är ju fläkten. Nätaggregatet är gjort för att klara maxlast och även om du köper det mindre av dem så kommer den oftast att vara långt ifrån maxlast. Om jag inte minns fel är det dessutom fem års garanti på båda.

För att hedra de som har hjälpt dig i denna tråd föreslår jag att du ristar in våra namn i chassit! Jag som svarade först bör ju lämpligen stå överst. :hihi

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...