hjälp ttr 600

ttr_mange

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
värnamo
Hoj
på jakt
Hejsan!

jag har ett problem jag har en ttr 600 -99 som är förbannat svårstartad, kan stå i en kvart o kicka... mistänker att tändstiftet kan vara lite sotigt kanske, men tänkte höra om de finns nån annan som har förslag på va de kan vara.

hjälp

mvh mange
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Allt ont kommer från förgasaren, du har två.. Plocka bort stiftet å kolla, gör rent fuggarna. Testa igen.. ?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tycker de borde finnas nå gammla trådar om svårstartade ttr,er då dom verkar vara de ibland..
kollat ventilerna?
 

dr350

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
umeå
Hoj
Yamaha xtz 750, SUZUKI SV650
Choken kan ibland vara "löken", skruva bort den & rengör sätet där kolven tätar. Det kan vara lite bökigt att skruva bort choken, använd en inte allt för sliten pu nyckel då jag tror att muttern är gjord i mässing & lätt blir skadad.
Det här gjorde under för min TTR + att man dränerar ur flotörhuset så att ev. skräp rinner ut, vrid gärna på soppa kranen då du gör detta så den får spola på lite. //Robban//
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Jag hade ett likande probelm på min ttr en gång. Saken va den att den hade blitt sur en gång - stannat precis efter att man hade startat den nær den va kall. Fick inte igång den direkt efter, och sen va det kørt. Kickade nog ca 100000 gånger. Till sist bytte jag sitft - 3 kickar sen gick den igång. Så åk och køp ett nytt stift så går den sækert igång.

Hoppas det funkar!
 

ttr_mange

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
värnamo
Hoj
på jakt
Jag hade ett likande probelm på min ttr en gång. Saken va den att den hade blitt sur en gång - stannat precis efter att man hade startat den nær den va kall. Fick inte igång den direkt efter, och sen va det kørt. Kickade nog ca 100000 gånger. Till sist bytte jag sitft - 3 kickar sen gick den igång. Så åk och køp ett nytt stift så går den sækert igång.

Hoppas det funkar!

Hejsan!

jag ska testa de:) tack så mycket för hjälpen

mvh mange
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top