Hjälp! Vad ska jag hitta för hoj?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
:hej Tjaba!

Jag behöver hjälp med lite tips på vad jag ska skaffa för hoj framöver...
Tog körkortet i somras, började övningsköra på en Kawa er-5, sedan köpte jag en Triumph Legend 900 cc som jag fortfarande har kvar. Den är otroligt lättkörd och har ett superbra vrid men
nu tycker jag att den känns slö och har tröttnat på att inte ha kåpa, jag och min man kör mkt. långkörningar.
Jag är bara 165 lång så jag tycker att det är lite läskigt med en för hög hoj, vill gärna kunna nå ner till marken.
Alltså: snygg,låg hoj,ej custom,kåpa och gärna ett bra ljud och minst 100 hk. Vad köper jag??? :confused:
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
bikerwoman skrev:
:hej Tjaba!

Jag behöver hjälp med lite tips på vad jag ska skaffa för hoj framöver...
Tog körkortet i somras, började övningsköra på en Kawa er-5, sedan köpte jag en Triumph Legend 900 cc som jag fortfarande har kvar. Den är otroligt lättkörd och har ett superbra vrid men
nu tycker jag att den känns slö och har tröttnat på att inte ha kåpa, jag och min man kör mkt. långkörningar.
Jag är bara 165 lång så jag tycker att det är lite läskigt med en för hög hoj, vill gärna kunna nå ner till marken.
Alltså: snygg,låg hoj,ej custom,kåpa och gärna ett bra ljud och minst 100 hk. Vad köper jag??? :confused:

Om du ska köra långt, skaffa nåt med upprätt körställning, Bandit, Hornet eller Fazer kanske? Har för mej att banditen är låg.
Jag gillar inte ER5an alls, den e seg, inga sköna bromsar (tycker inte det bromsar alls om man jämför med Gixxern:skrämd) och den känns inte som en sporthoj alls... Dock går den ju att sänka så den blir jättelåg!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TL1000S :)

Fet hoj med att lite annorlunda utseende. Hängivna ägare. :)
Hojen blev dock nerskriven av pressen pga lite barnsjukdommar på 97orna. Men sdessa är lösta. Och 97orna är lite värre trimmade än 98- så det är en 97a min vill ha... :)

Du kan ju alltid titta till TL-tråden här på forumet. Det är väll runt 1400 poster på den tråden... :)

Eller, om du är intresserad på riktigt, ta en titt på www.tlpanet.com en guldgruva för TL ägare. :)
 

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Här oss mig
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Köp min hör av dig om du vill testa (men den i kåpfri) men skadar aldrig att prova
 

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1-00
När jag har funderat på att köpa hoj har köpet styrts av
försäkringspremierna -
varför är det så viktigt med just 100Hk ?

Vet inte vad du ska köpa , är bara nyfiken på hur du tänker.
In och provsitt - alternativt provkör.
Själv köpte jag en zxr-750 och är nöjd med draget, den har 107Hk
vid 10500 varv och det räcker, mycket lättkörd och hyffsat billig.
FYI har jag även som du en "custom", en sportster hugger och en harley-chopper för "pruttande" i grannskapet. Känns komplett.

:)
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tack för tipsen!

Har funderat på en Hornet, Fazer eller Bandit...Nej 100 hästar är ju inget krav, det får hellre vara lite mer vrid. En TL1000 har jag faktiskt funderat på,underbart ljud ju!
Eller kanske en VFR? Det är väl oxå en V-twin?
Annars får jag väl ta över min mans Sprint ST...han ska köpa en Kawa ZX12R....
Men Sprinten känns lite för stor för mig...

En fråga till! Det är ingen som har en 125:a till salu? Billigt(under 15.000) 11kw. Son nr. 2 ska ta sitt kort till våren.... :D
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Nu skall jag ta ett fult ord i min mun.
Har du provat Triumph Sprint RS?
Halvkåpa och relativt upprätt sittställning samt fortfarande en hyfsad försäkring.
Fast kvaliteten är engelsk som vanligt :mad:
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Sprint ST är exakt samma hoj som RS fast med kåpor...och det är inget fel på den Engelska kvaliteten nuförtiden!

VTR menade jag, är det inte en V-twin?
 

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1-00
AJAJAJAJ , jag rekommenderar INTE en TL1000S till en som
nyss tagit körkort, lånade en 97:a en helg och den var svårkörd,
prova med att t.ex köra runt i små rondeller :(
BRA drag, självklart blir man lite galen av bara ljudet - rolig
"bushoj", men att åka långt med den --- nja --- du får hyffsat ont i handlederna vid längre körningar - om du ska sitta upprätt.
Får jag pisk av TL-fans nu ?? :confused:
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
VTR är en v-twin ja men en sporthoj, du får väl provköra och se om du klarra av nån längre resa på en sån.
Personligen skulle jag inte börja toura på R1an:)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
bikerwoman skrev:
En fråga till! Det är ingen som har en 125:a till salu? Billigt(under 15.000) 11kw. Son nr. 2 ska ta sitt kort till våren.... :D

Min KMX är till salu billigt i vår. :)
 

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Höör
Hoj
RSV 1000 -01
Ärligt talat tycker jag inte det är nåra större problem att toura med sporthoj, lite högre hastighet så blir inte armarna så möra, dessutom vänjer man sig rätt fort...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
ja fort får man köra isf och det stämmer inte med lagen särskilt bra, på mindre vägar kan man dessutom inet köra så fort att man avlastar kroppen.
Visst är det individuellt, men jag anser att man ska välja nåt annat för touring.
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Hade en zx9r-01'a i våras, helt underbar hoj att åka långt med, samt hyfsat drag. Rolig hoj :tummenupp Men vet inte om den är för stor för dig? Finns ju zx6r också. Sportiga hojar med kåpa och snyggt utseende. Skulle jag i dagsläget vilja ha en hoj som är skönare att åka långt med, skulle det bli en zx9r =)

Mvh Anders
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
horneten är att rekomendera om du vill ha något lättkört men den är ju kåplös så högfartstouring är ej att rekomendera
 

hejdaniel

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Sthlm - Traneberg
Hoj
KTM 640-E 2003
har kört fazer 600 denna sommar, första hojen. Varför? Ville ha en hoj men hyfsad frskr som skulle funka på touring med passagerare. Tog den i somras till Italien och Kroatien med tjejen bakpå! - Inga problem, 600cc.. visst, men 95 hk som tog oss framåt.

Sen är den underbart lättkörd och rolig. Utseendet råder det väl delade meningar om.. vet väl inte riktigt själv vad jag tycker om den, men tycker väl att den helsvarta är ganska OK.

Min får du för UNDER 49.000, -00:a

Kolla länken: http://www2.blocket.se/view/1458334.htm?l=0&c=1

:squid
 

Bifogat

  • fazzen.jpg
    fazzen.jpg
    68.7 KB · Visningar: 490
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top