Hjälp vad ska man välja....

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
GSR600 är förvisso en tydlig ripoff på FZ6'an, men bland dom här hojjarna är det GSR'en jag skulle tittat på främst. Jag är inte av åsikten att en hoj måste tillföra något för att vara varken snygg eller rolig att köra.

Självfallet inte, smaken är som baken :)

Det jag menade var att i ett så pass tufft segment hade GSR 600 tjänat på att sticka ut lite mer. I de tester jag läst så har ju omdömet varit "bra men.." ungefär. Särskilt vanlig är den inte och det tyder väl på att för få ser vitsen att köpa just den när de lika gärna kan köpa en Hornet eller FZ6. Eller en ER6 som bevisligen många tagit till sitt hjärta.:)

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Testkör en ER6 om du är kort. Den är väldigt lätt att hantera med enbart med tåspetsarna i marken.
Jag upplever den som smal och kompakt med sin paralelltwin på 650 cc.
Den har bra drag redan från 3000 - 4000 varv/min.

Finns i två versioner N utan kåpa (populär med fräckast design) och F med helkåpa (mindre populär).

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Buell_lightning_XB12S_2006_11_1024x768.jpg

Du som är lite kort... det finns en Buell som heter XB12scg. Den är sänkt en aning...

:tummenupp Den var ju fin. :va ska du sälja din eller fattar jag något fel här :)

Testkör en ER6 om du är kort. Den är väldigt lätt att hantera med enbart med tåspetsarna i marken.
Jag upplever den som smal och kompakt med sin paralelltwin på 650 cc.
Den har bra drag redan från 3000 - 4000 varv/min.

Finns i två versioner N utan kåpa (populär med fräckast design) och F med helkåpa (mindre populär).

:nicka jag har alla planer på att testa en Er-6:a till veckan :) lite därför jag vill ha lite åsikter vad folk anser, alltid kul å höra andras tycke om hojarna. Eftersom jag inte är så kunnig ger de mej rätt bra information när ni andra skriver ner era åsikter här :)

Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
...

Visst tror jag dej, men jag har problem med handlederna som gör att jag får ont väldigt fort och domnar bort i hela handen...:näsblod kan ju vara bra att känna om man gasar, kopplar osv :lol...

Mer tipps tack :)

Sitt rätt, häng inte på handtagen, ställ in broms och kopplingshandtag i rätt vinkel, kolla så att handskar sitter ok....som en första åtgärd.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Sitt rätt, häng inte på handtagen, ställ in broms och kopplingshandtag i rätt vinkel, kolla så att handskar sitter ok....som en första åtgärd.
Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag för mig att det i detta fallet inte är riktigt så enkelt..

Fast det kan ju alltid hjälpa!:)

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.

:nicka de gör jag också, men som sakt jag tror de var korvgubben som skrev det :) min mamma har opererats för de på båda handlederna och min bror på ena så jo jag vet att de är de jag lider av karpaltunnelsyndrom.
Ställa in allt som man kan och ha bra handskar osv är ju en självklarhet :) Men tack ändå :)

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Du skriver att du är kort bla....

Även om du inte hade varit det hade jag absulut tipsat om SV 650 :yoparty och nu när du är kort så definetivt!
Räcker inte den redan låga sadelhöjden så går den att sänka enkelt.

Verkligen en av markandens mest underskattade hojar och i mitt tycke en av marknadens "mest hoj för pengarna":tummenupp

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag har en SV som jag är grymt nöjd med ... väldigt prisvärt och mycket moppe för pengarna.

Och ... av en händelse så är den till salu :D

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Du skriver att du är kort bla....

Även om du inte hade varit det hade jag absulut tipsat om SV 650 :yoparty och nu när du är kort så definetivt!
Räcker inte den redan låga sadelhöjden så går den att sänka enkelt.

Verkligen en av markandens mest underskattade hojar och i mitt tycke en av marknadens "mest hoj för pengarna":tummenupp

Som sagt var, en bekant till mig är 1.60 och har en SV som dessutom är sänkt... fungerar INTE bra kan jag säga. Hur som helst - prova, för det är en trevlig hoj annars och snygg som få.

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag har en SV som jag är grymt nöjd med ... väldigt prisvärt och mycket moppe för pengarna.

Och ... av en händelse så är den till salu :D

:lol ska prova en till veckan känns den kul och din är kvar så hojtar jag till :)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Fast det där ed att vara kort och inte nå ned är väl ändå lite hur man anser att nå ned är samt vad man är bekväm med.

Jag är 1,67 och når ned på en SuperDuke en av marknadens "höga" hojar.

Och jag kan ju bara säga till dig Kakan att om du får ont i handleder så skall du ju definitivt inte köpa en SV i alla fall inte S versionen, du kan ju fråga Robban hur långt han kan köra Ivan utan att få ont!

Lycka till och om du vill ha sällskap när du provar så hojta till, Tant e ju sjukskriven en vecka till!!

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Hehe, nej jag ska inte sälja min. Jag har inte den låga varianten heller. Jag når ner iaf ;)

;) så synd då för din var redigt snygg :)

Fast det där ed att vara kort och inte nå ned är väl ändå lite hur man anser att nå ned är samt vad man är bekväm med.

Jag är 1,67 och når ned på en SuperDuke en av marknadens "höga" hojar.

Och jag kan ju bara säga till dig Kakan att om du får ont i handleder så skall du ju definitivt inte köpa en SV i alla fall inte S versionen, du kan ju fråga Robban hur långt han kan köra Ivan utan att få ont!

Lycka till och om du vill ha sällskap när du provar så hojta till, Tant e ju sjukskriven en vecka till!!

:tummenupp Som de ser ut nu så händer provning av ny hoj på onsdag, fast lite av suget är borta efter nattens händelser :(

Last edited:

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
Har du kollat på BMW?

Vill du ha en naken/Halvnaken hoj har de:

F800S
F800ST

R1200R
R1200S

K1200R
K1200R Sport

Med BMW får du ju ABS och i vissa fall kombibromsar original, och en massa goa grejer som japanarna inte ens har som tillbehör!

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Kan ju vara bra och berätta hur mycket det får kosta.

Folk har ju nämnt hojar som ligger mellan 30000-130000 kr.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy